مشاور معاون علمی رئیس جمهوری با اشاره به برگزاری استارتاپ ویکند سلامت در اصفهان، از برگزاری 3 استارتاپ ویکند دیگر در 3 استان کشور به صورت همزمان در هفته اول اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی رئیس جمهوری، با اشاره به برگزاری استارتاپ ویکند در اصفهان در هفته اول اسفند 93 با موضوع سلامت اظهار کرد: تأمین سلامت و آموزش از جمله مهم‌ترین بایدهای اقتصادی برای تضمین نیروی انسانی سالم و کارا به شمار می‌رود، کشورهای مختلف تأمین حداقل‌های بهداشتی و آموزشی را در زمره مهم‌ترین برنامه‌های توسعه خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: توجه به برنامه‌های توسعه اقتصادی که در کشورهای مختلف به صورت ملی و بین‌المللی به اجرا درآمده است، نشان می‌دهد بهداشت و پرورش نیروی انسانی نقطه تمرکز برنامه‌های مذکور برای ریشه‌کن کردن فقر و توسعه انسانی به شمار می‌رود. کشورهای در حال توسعه در طول سالیان متمادی از پایین بودن شرایط زندگی آسیب دیده‌اند.

به گفته کرمی، در این میان استارتاپ ویکند اصفهان با موضوع «سلامت الکترونیک» تعیین شده است. این رویداد 6 تا 8 اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود و جوایز آن به ترتیب شرکت در کنفرانس Bridge کشور آلمان، شرکت در کنفرانس TEDx کیش، شش ماه استقرار رایگان در مرکز رشد مواد و تجهیزات پزشکی و شصت میلیون ریال جایزه نقدی است. حامیان این رویداد علاوه بر مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی، بنیاد نخبگان استان اصفهان، کانون کارآفرینی ایران، مرکز رشد فناوری مواد و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، شرکت دانش بنیان فناپ، شرکت برکت تل،باشگاه فناوری سلامت، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استا اصفهان و شرکت مخابرات این استان هستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، در ادامه به برگزاری سه استارتاپ ویکند در شهرهای یزد، ارومیه و گرگان همزمان با رویداد اصفهان خبر داد و افزود: استارتاپ ویکند ارومیه با حضور نماینده جهانی استارتاپ برگزار می‌شود. استارتاپ ویکند ارومیه داوران خود را تا پایان برگزاری رویداد معرفی نخواهد کرد. همچنین در برنامه افتتاحیه، هیچ برنامه سخنرانی ای قرار داده نشده است.

وی درباره استارتاپ ویکند یزد توضیح داد: این رویداد با 440 درصد تخفیف برای دانشجویان و حضور مهندس اکبر قنبرپور، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس معاونت علمی به عنوان سخنران این رویداد برگزار می‌شود. حامیان آن پارک علم و فناوری یزد، دانشگاه یزد، گروه تعاونی پیشگامان، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه آموزش عالی امام جواد (ع)، دانشگاه علم و هنر و کانون کارآفرینی ایران هستند.

مشاور رئیس بنیاد ملی نخبگان در توضیح استارتاپ ویکند شهر گرگان نیز ابراز کرد: سخنرانان این رویداد روزبه منیری، آرش برهمند و دکتر عبدالرضا کریمی ریکنده هستند و این رویداد با حضور نماینده جهانی استارتاپ ویکند برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ابتدای تیرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده و برنامه «100در100» یکی از برنامه های اصلی این مرکز بوده است که طی سه سال، 100 رویداد استارتاپ ویکند را در کشور برگزار می کند.