موتور جستجوگر بینگ (Bing) مایکروسافت توانست با پیش‌بینی صحیح 20 مورد از 24 نتیجه اسکار، از گوگل پیشی بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، این موتور جستجوگر توانست با موفقیت برندگان بخش‌های بهترین تصویربرداری، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد، زن و بهترین بازیگران مکمل مرد و زن را پیش‌بینی کند.

مایکروسافت پیش از مراسم اسکار به انتشار فهرست نهایی پیش‌بینی‌های خود پرداخت؛ این شرکت پیش از این مدعی شده بود که بیشتر جوایز نسبتا غیرقابل پیش‌بینی هستند.

مایکروسافت از یک مدل پیش‌بینی برای اسکار استفاده می‌کند که توسط «دیوید راثچایلد» در آزمایشگاه پژوهشی نیویورک این شرکت مدیریت می‌شود؛ این محقق سال گذشته توانست 21 مورد از 24 برنده جایزه اسکار و در سال 2013 نیز 19 برنده را پیش‌بینی کند.

به گفته وی، امسال بسیاری از گروهها تحت تاثیر فیلم‌های نامزد نشده قرار داشتند.

پیش از جشن اعطای جایزه اسکار، بسیاری از کاربران اینترنتی به کمبود گزینه‌های نامزدی برای فیلم «سلما»، توجه نکردن به انیمیشن «فیلم لگو» در گروه فیلم‌های انیمیشن معترض بودند.

به گفته راثچایلد، گزینه‌های نامزد نشده می‌توانند بر برندگان اسکار در گروههای مورد مناقشه تاثیر بگذارند و توزیع آرا را برای گزینه‌های باقیمانده با چالش روبرو کنند.

وی اظهار کرد: ما مجبور بودیم تاثیر این مناقشات را بر آرای نهایی در نظر بگیریم. من پس از هر پیش‌بینی به جز دقت بر چندین ویژگی مانند انعطاف‌پذیری، مقیاس‌پذیری و بموقع بودن تمرکز می‌کردم؛ اما به هر حال همیشه نمی‌توان به رای عمومی اعتماد کرد. انطباق دادن رای عمومی با یک گروه خاص نیز بسیار مشکل است.

در اینجا تیم «راثچایلد» از افراد دارای مهارت پیش‌بینی استفاده کردند. بازارهای پیش‌بینی از گروهی از افراد پیروی می‌کنند که از سطوح بالای اطلاعات در مورد رفتار رای‌دهندگان برخوردار هستند.

برندگان هشتاد و هفتمین جوایز سالانه آکادمی اسکار روز یکشنبه (سوم اسفند) در لس‌آنجلس اعلام شدند.

انتهای پیام

پیش‌بینی مایکروسافت در مورد جوایز اسکار