معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران بر گسترش همکاری های علمی و فناوری ایران و سوریه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دیدار با دکتر عامر الماردینی وزیر آموزش عالی سوریه با اشاره به روابط مثبت میان دو کشور گفت: ما ضمن آمادگی همکاری در زمینه علمی و فناوری با کشور سوریه، می توانیم در موضوعاتی که از گذشته مورد تفاهم دو کشور بوده است نیز همکاری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه دانشگاهی ظرفیت خوبی برای همکاری بین دو طرف وجود دارد اظهار کرد: دو طرف در بستر این همکاری مشترک می توانند تعاملات خوبی در سطح استادان و دانشجویان دانشگاه ها داشته باشند.

ستاری با اشاره به دستاوردهای ارزشمند کشور در حوزه سلول های بنیادی با بیان آمادگی ایران در این حوزه گفت: در حال حاضر ایران نسبت به سال های گذشته توانایی های بیشتری در حوزه درمانی پیدا کرده و موسسات علمی و پژوهشی دولتی و خصوصی همچون رویان از مراکزی موفقی هستند که می توانند خدماتی مختلفی از جمله حوزه درمان ضایعات نخاعی را به کشور سوریه ارائه کنند.
وی افزود: کشور ایران در حوزه اعصاب و روان نیز موفقیت های خوبی را به دست آورده که در مرحله تجاری سازی فناوری های آن قرار داریم.

دکتر ستاری خاطر نشان کرد: توانمندی های کمک به بیماران قطع نخاعی در آینده نزدیک در کلینیک ها تجاری سازی خواهد شد و دانش آن قابل انتقال به سایر کشورها خواهد بود.

در ادامه این جلسه عامر الماردینی وزیر آموزش عالی سوریه ضمن ابراز خرسندی از همکاری های ایران با این کشور بیان کرد: کشور سوریه دارای مشکلات بسیاری در حوزه آموزش به ویژه مقاطع عالی است و کشور ایران می تواند کمک های ارزنده ای در این حوزه به ما ارائه کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سطح همکاری ها در حوزه آموزش عالی و انتقال فناوری های ایران به آن کشور اظهار کرد: دولت سوریه کمک های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد و قدردان زحمات این کشور خواهد بود.

وزیر آموزش عالی سوریه پیشرفت های صنعتی و علمی ایران را شگفت انگیز عنوان کرد و گفت: از پیشرفت های بسیار خوب این کشور در بازدید از آن بسیار متعجب شدم و مطمئنم که این پیشرفت ها بدون وجود یک رهبری مقتدر میسر نمی شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها در آینده به صورت گسترده تداوم داشته باشد.