پروژه Hyperloop ساخت کپسولی در لوله هایی است که می تواند با سرعتی در حدود ۸۰۰ مایل بر ساعت (۱۲۸۰ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،، در عصر ارتباطات،حمل و نقل نیز باید رنگ و بوی متفاوتی به خود بگیرد تا بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبان باشد.

اکنون پروژه متفاوتی با نام Hyperloop برای سفرهای بین شهری و با سرعت صوت وارد فاز عملیاتی شده است. این پروژه با کمک مهندسان و همینطور استعدادهای برتر دانشگاه برکلی، هاروارد و ... پیش خواهد رفت که از میان آنها می توان به سرمایه گذاری و همینطور رهبری یک ایرانی با نام شروین پیشه ور در این پروژه اشاره کرد.

پروژه پ

شروین پیشه ور در دانشگاه برکلی به تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی پرداخته اما بعدها به دلیل علاقه اش به کامپیوتر به سمت فناوری اطلاعات گرایش پیدا کرده و از یک دهه پیش به عنوان یک نابغه و ایده‌پرداز باهوش در زمینه  استارت‌‌‌آپ‌های اینترنتی شناخته می شود. او مؤسس و رئیس شرکت SGN است که یکی از شرکت‌ های پیشرو در زمینه بازی‌ های اجتماعی و موبایل محسوب می شود.

پروژه Hyperloop در سال ۲۰۱۳ میلادی معرفی و در سال جاری (۲۰۱۵ میلادی) وارد فاز عملیاتی شد. جابه جایی ها در حد سرعت صوت با کمک لوله های خالی از هوا پیش می رود. شرکت  Hyperloop Technologies مسئولیت اجرای این پروژه را برعهده دارد. از کادر این پروژه می توان به افرادی مانند شروین پیشه ور، Brogan BamBrogan (از مهندسان سابق شرکت اسپیس ایکس)، جیم مسینا (قائم مقام ستاد کاخ سفید) اشاره کرد.

پروژه پ

Hyperloop می تواند آغاز کننده نسل متفاوتی از وسایل حمل و نقل باشد. در فاز اولیه این پروژه قرار است تا Hyperloop ارتباط بین لاس وگاس تا لس آنجلس را برقرار و این مسیر تنها در مدت 20 دقیقه طی شود. Hyperloop همانند هواپیما سریع اما به صرفه تر و همینطور با امنیت بیشتر و فاقد هرگونه آلودگی یا آسیب به محیط زیست است.

در ابتدای اجرای این فاز قرار است تنها کالا و اشیاء جابه جا شوند و جابه جایی انسان ها به فاز بعدی این پروژه موکول شده است. کالاها درون کپسول های مخصوصی به نام Cargoloop قرار گرفته و با استفاده از این کپسول ها به سرعت درون لوله های خلاء کمک شایانی برای حرکت شود.

این پروژه با سرمایه اولیه ای در حدود ۸.۵ میلیون دلار آغاز شده اما پیش بینی می شود که ساخت لوله دو طرفه در هر مایل حدودا ۴۵٫۵ میلیون دلار هزینه در برداشته باشد که در نتیجه نیاز به سرمایه هنگفتی برای ادامه این پروژه وجود دارد.