در قالب نظریه ای بحث برانگیز این ادعا مطرح شده که اصولا شاید جهان با چیزی به نام "انفجار بزرگ" آغاز نشده باشد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این نظریه که تحت عنوان فرمولی جدید ارایه شده، عالم در ابتدا یک نقطه کوچک به شدت متراکم نبوده است. درحقیقت بر اساس این ادعا عالم آغازی نداشته است!

سوریا داس از فیزیکدانان دانشگاه لیت بریج کانادا که در این مطالعه جدید حضور داشته می گوید: بر اساس نظریه جدید ما سن عالم نامحدود است.

این نظریه جدید درحالی که بسیار بحث برانگیز به نظر می رسد، می تواند توضیحی بر این پرسش اساسی باشد که اصولا ماده تاریک – ماده ای مرموز و نامرئی که بخش قابل توجهی از عالم را تشکیل داده است – از چه چیزی ساخته شده است.

بر اساس نظریه انفجار بزرگ، عالم در ۱۳.۸ میلیارد سال پیش تشکیل شد. تمامی موادی که در حال حاضر در عالم وجود دارند زمانی در قالب یک ذره بسیار بی نهایت متراکم، کوچک و داغ تحت عنوان «واحد» وجود داشته است. در ادامه این ذره بسیار ناچیز منفجر شده و عالم در شکل و شمایل ابتدایی اش ایجاد شد.

این نظریه مبتنی بر تئوری نسبت عام انیشتین است که انحنای در هم پیچ خورده زمان و فضا را توضیح می دهد. با این حال این نظریه به طور کامل صحیح نیست. در فرمول انیشتین قوانین فیزیک پیش از رسیدن به مفهوم ذره «واحد» تحت شعاع قرار می گیرند و درحقیقت درستی خود را از دست می دهند.

رابرت براندنبرگر از کیهان شناسان نظری دانشگاه مک گیل کانادا می گوید: بنابراین وقتی می گوییم عالم با یک انفجار بزرگ آغاز شده است، حق گفتن چنین جمله ای را نداریم.

آنها به این نکته اشاره می کنند که اصولا دو نظریه مهم مکانیک کوانتوم و نسبیت عام قابلیت وقوع همزمان را ندارند.

از این رو حالا برخی دانشمندان به امکان وقوع انفجار بزرگ به دیده شک و تردید نگاه می کنند.