یک مخترع ایرانی موفق به ساخت باشگاه بدنسازی خانگی شد که توسط آن می توان ۴۰ نوع از حرکات ورزشی را درخانه انجام داد.

پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، رامین اورنگ - مخترع «باشگاه بدنسازی خانگی با قابلیت انجام بیش از ۴۰ حرکت » گفت: باشگاه بدنسازی خانگی طوری طراحی شده که حجم کمی از خانه را اشغال می کند و دارای بیشترین ایمنی است.

وی با بیان اینکه باشگاه بدنسازی خانگی دارای حداقل ۱۴ نوآوری است و تفاوت زیادی با دستگاههای ورزشی خانگی دارد، افزود: این دستگاه، یک دستگاه بدنسازی حرفه ای است که به دلیل قابلیتهای بالا با عنوان باشگاه خانگی به ثبت رسیده است.

وی اظهار اشت: باشگاه خانگی، دستگاهی چند منظوره و ترکیبی با نوآوریهای فراوان است که در آپارتمان به راحتی می توان از این دستگاه با وزن های بالا نیز بهره برد. از نظر فیزیکی این دستگاه کمتر از یک و نیم متر از فضای خانه را اشغال می کند.

 اورنگ با اشاره به کاربردهای باشگاه بدنسازی خانگی گفت: این دستگاه قابلیت استفاده در منازل، باشگاهها، مدارس، مجتمع های اداری و مسکونی (برجها)، کارخانه ها و .... را دارد.

وی عنوان کرد: تمامی حرکات اصلی بدنسازی با این دستگاه در ایمنی کامل، بدون آسیب دیدگی و یار کمکی در اثر محدودیت حرکتی و زوایای نادرست به انجام حرکت اسکوات وزنه آزاد در منزل پرداخت.

اورنگ بابیان اینکه طبق آمار رسمی در ایران، ورزش اول پسران و دختران در باشگاههای ورزشی بدنسازی است، افزود: به دلیل سهولت تفکیک اجزای باشگاه بدنسازی خانگی از یکدیگر، جابجایی آن بسیار ساده بوده و حتی برای تولیدکننده و حمل و ارائه آن به کاربر، صرفه جویی مطلوبی را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه استفاده از چنین دستگاهی با توجیه اقتصادی بالایی، برخوردار است، در ادامه از مزیت های این اختراع توضیح داد و گفت: این دستگاه قابلیت جدا شدن و حمل آسان، نشیمنگاه  و پشتی متحرک، دارای پایه اسکوات، دارای اسکوات حمایتی، پرس سینه حمایتی، ساق پا نشسته و ایستاده، میز شکم شیبدار برای انجام حرکت کرانچ در شیبهای متفاوت، دارای گیره جهت پر و خالی کردن هالتر به تنهایی، قابلیت مچ اندازی، بارفیکس، دارای انواع دستگیره جدید و بدیع، دارای پایه های متعدد جهت لیفت، شراگز، سر شانه هالتر و عدم محدودیت حرکتی و مواردی از این دست است.