معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در فرهنگ دانش بنیان که جزو مهمی از زیست‌بوم نوآوری است دانشجوی برآمده از دانشگاه ها با نوآوری از میلیاردرهای نسل آینده کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از برگزیدگان جایزه ملی سازمان دانشی برتر ایران با بیان اینکه رهایی از اقتصاد نفتی صرفا با اصلاح فرهنگ محقق خواهد شد اظهار کرد: فرار ازاقتصاد نفتی صد ساله و رهایی به سوی اقتصاد دانش بنیان با اصلاح فرهنگی که در دولت ها، بانک ها و تفکر مردم رسوخ کرده است محقق می شود.

وی افزود: توجه به دارایی های فیزیکی و عدم وجود سازو کار ارزشگذاری روی تفکر دانش و نوآوری بخشی از اقتصاد نفتی است که فرار از آن نیازمند کار مداوم فرهنگی است.

ستاری با اشاره به اینکه ساختارهای دولتی با بیش از 80 درصد صرف بودجه در هزینه های اجرایی و حقوق و دستمزد به عنوان جزیی از اقتصاد نفتی است گفت: نوآوری و ایجاد تحول روش هایی دارد که تزریق دانش و نوآوری به بدنه اقتصادی و صنعتی کشور از اصلی ترین روش های آن است.

وی خاطر نشان کرد: اینکه فکر کنیم پول همه پروژه های پژوهشی وابسته به پول دولتی است وابسته به فرهنگی بوده که اعتقادی به کسب درآمد از پژوهش ندارد.

ستاری با تاکید بر ضرورت تزریق دانش و فناوری به حوزه مدیریتی صنعت کشور بیان کرد و گفت: جوایزی همچون جایزه "میک" (MAKE) ضمن تزریق دانش و فناوری به صنعت می تواند زمینه ارتباط میان شرکت های داخلی و خارجی را فراهم کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اقتصاد دانش بنیان را بخش اصلی خانواده نوآوری کشور برشمرد و افزود: در فرهنگ دانش بنیان که جزو مهمی از زیست بوم نوآوری است دانشجوی برآمده از دانشگاه ها با نوآوری از میلیاردرهای نسل آینده کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه اوج موفقیت صاحبان شرکت های پیشرو در سنین کم اتفاق افتاده بر ضرورت ارتباط شرکت های نوآور با شرکت های بزرگ تاکید کرد و گفت: اقتصاد دانش بنیان اقتصادی نیست که به تخریب محیط زیست بپردازد و بر مبنای این اقتصاد جدید ضمن حفظ محیط زیست و منابع زیر زمینی از مشکلات و معضلات ارزش افزوده و اشتغال ایجاد خواهد کرد.

ستاری در پایان ابراز امیدواری کرد؛ شرکت های بزرگ با اتصال به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی بتوانند در عرصه بین المللی رقابت داشته و در جذب نفرات برتر موفقیت داشته باشند.

حضور 3 شرکت بدون اولویت در ارزیابی آسیایی "میک"

دکتر سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و رییس شورای ارزیابی سازمان‌های دانشی برتر طی ارائه گزارشی بیان کرد: کلیه 50 شرکت کننده امسال بر اساس شاخص های جهانی نوآوری و دانش مورد ارزیابی قرار گرفته و سه شرکت برتر بدون اولویت سال آینده در ارزیابی آسیایی " میک" به رقابت خواهند پرداخت.

گزارش تصویری مرتبط