دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، برای انجام حسابرسی مالی کمک بلاعوض می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ دکتر سیدمحمد صاحبکارخراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به کمک بلاعوض معاونت علمی به شرکت های دانش بنیان برای انجام حسابرسی مالی اظهار کرد: جهت تشویق شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، برای شفافیت مالی و ساماندهی و ارتقای کیفیت حسابرسی شرکت‌ها، کمک مالی بلاعوض به مبلغ (30) میلیون ریال پرداخت می شود.

صاحبکار با اشاره به لزوم شفافیت مالی شرکت‌ها و تسهیل استفاده آنها از معافیت مالیاتی، گفت: شرکت‌هایی که درآمد سالیانه آنها در سال مالی (93) کمتر از (4) میلیارد ریال باشد، برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی ماده (3) قانون می‌توانند، از حسابرسان رسمی (عضو جامعه حسابداران رسمی ایران)، خدمات حسابرسی دریافت کنند و این شرکت‌ها پس از پرداخت هزینه حسابرسی، فاکتور آن را ارایه نموده و مبلغ (30) میلیون ریال کمک بلاعوض دریافت کنند.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: برای شرکت‌های بزرگ دارای درآمد بیش از (4) میلیارد ریال استفاده از معافیت‌های مالیاتی ماده (3) قانون، منوط به انجام حسابرسی مالی از سوی حسابرسان رسمی (عضو جامعه حسابداران رسمی ایران) است و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، به این شرکت‌ها بزرگ کمک مالی نخواهد کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان به ارتقای فرآیندهای حسابداری و مالی خود گفت: موفقیت در فضای کسب و کار، لزوماً در ابعاد فنّی شرکت خلاصه نمی شود و همه مدیران شرکت‌ها باید به تقویت بخش حسابداری و مالی خود اقدام کنند.

صاحبکار افزود: شرایط و مراحل استفاده شرکت‌ها از معافیت‌های مالیاتی در سال مالی (93) در سایت www.Daneshbonyan.ir اطلاع‌رسانی شده است و شرکت‌های متقاضی باید آن را مطالعه کنند.

شایان ذکر است معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال مالی (92) اجرایی شده است و برای دومین سال مالی برای (93) نیز اجراء خواهد شد.