با حمایت ستاد علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه بازتوانی عصبی ‌شناختی مرکز بازتوانی عصبی‌روانی الیور زانگویل در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارگاه 4 روزه بازتوانی عصبی ‌شناختی مرکز بازتوانی عصبی‌روانی الیور زانگویل، هفته سوم فروردین سال 1394 در تهران برگزار شود.

این کارگاه با محوریت مباحث مطرح در حوزه بازتوانی عصبی‌شناختی همچون ارزیابی‌های حافظه و کارکردهای اجرایی، ارزیابی دوره بازتوانی، روش‌های بهبود یادگیری و طراحی دوره بازتوانی در دو بخش تئوری و عملی برنامه‌ریزی شده است، فرصت آموزشی مناسبی را برای علاقمندان به فعالیت در این حوزه فراهم می‌آورد.

مرکز بازتوانی عصبی‌روانی الیور زانگویل واقع در بیمارستان پرنسس والز در شهر کمبریج انگستان، به‌عنوان یکی‌ از معتبرترین و جامع‌ترین مراکز ارائه‌دهنده خدمات ارزیابی و بازتوانی عصبی شناختی در دنیا شناخته شده است

تاسیس آن به‌همکاری پروفسور باربارا ویلسون می‌باشد که با داشتن سابقه‌ایی بیش از 35 سال فعالیت در حوزه بازتوانی بیماران آسیب‌مغزی، و داشتن 18 کتاب و 270 مقاله در همین حوزه، جزء اساتید متخصص در زمینه نوروسایکولوژی مطرح می‌باشد و به‌عنوان نماینده اصلی این مرکز به‌همراه همکار خود دکتر جیل وینگاردنر، در کارگاه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و کنگره‌های بین‌المللی حضور می‌یابد. طراحی و برگزاری برنامه‌های بازتوانی و همچنین انجام ارزیابی‌های نوروسایکولوژی،‌ دو حوزه اصلی فعالیت و پژوهش پروفسور ویلسون و دکتر وینگاردنر می‌باشند که بر اساس آن، هر ساله تعدادی کارگاه‌ آموزشی در کشورهای مختلف برگزار می‌کنند که هفته سوم فررودین ماه 1394، تهران میزبان این کارگاه خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام و شرکت در این کارگاه 4 روزه، روزمه علمی خود را با مراجعه وبسایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری ارسال کنند.