خلبان منتخب سازمان هواپیمای کشوری، استفاده از ظرفیت های هوانوردی عمومی در کشور را فرصت بسیار مناسبی برای سفرهای بین استانی عنوان کرد و پیشنهاد داد؛ بهتر است در سفرهای با مسیر کوتاه از ایرتاکسی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،، کاپیتان میرمحمدرضا ضرابی استادخلبان و خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه مشکلاتی بر سر راه شرکت‌های دانش بنیان داخل برای تولید محصول در حوزه هوایی و هوانوردی وجود دارد، افزود: باید این موانع برطرف شود تا شرکت های دانش بنیان ما بتوانند به استانداردهای جهانی تجهیزات هوایی و ساخت هواپیما نزدیک شوند.


وی درباره نقش شرکت های دانش بنیان هوایی در حوزه هوایی و هوانوردی اظهار کرد: اگر شرکت های دانش بنیان حوزه هوایی در داخل کشور بتوانند در عرصه تولید هواپیمای رده هوانوردی عمومی نظیر هواپیمای سبک و فوق سبک یا تجهیزاتی مربوط به آن به فعالیت بپردازند، یقیناً هزینه‌های جاری فعالان این حوزه از هر لحاظ کاهش خواهد یافت و وابستگی به تجهیزات خارجی کاسته خواهد شد.


کاپیتان ضرابی با تاکید بر لزوم اشتغالزایی برای نخبگان حوزه هوایی و هوانوردی به واسطه شرکت های دانش بنیان ابراز کرد: حوزه هوایی در بخش های مختلف فنی و پروازی متخصصانی را دارد که می توانند بهترین مشاوران و کمک برای رشد شرکت های دانش بنیان باشند. باید به این موضوع نیز توجه داشته باشیم که شرکت های هواپیمایی علاوه بر پرسنل پروازی، به متخصصان فنی برای رفع مشکلات و ارتقای فنی خود نیز نیازمند هستند. بنابراین شرکت های دانش بنیان در این زمینه می توانند کارایی تاثیرگذاری داشته باشند.


خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشور فعالیت ایرتاکسی، آمبولانس و غیرآمبولانس هوایی را در رشد صنعت هواپیماهای سبک مؤثر عنوان کرد در ادامه گفت: در حوزه پروازی ایرتاکسی و ایرآمبولانس در ایران کمبودهایی وجود دارد که فناوران و متخصصان ما در حال فعالیت های قابل توجهی در این بخش هستند. اگر این اقدامات و فعالیت ها، نتیجه بخش باشد، صنعت هوایی ما به سمتی سوق پیدا می‌کند که به زودی صاحب ایرتاکسی خواهد شد.


این استاد خلبان پیشنهاد داد: برای رسیدن به نقطه مطلوب و حل مشکلات در زمینه ایرتاکسی و ایرآمبولانس، می‌توان از هواپیماهای کوچک و سبک به جای هواپیماهای بزرگ و سنگین در رفت و آمد مسیرهای کوتاه بهره برد. به نظر من اگر این روش، در کشور نتیجه بخش باشد و فعالیت ایرتاکسی و ایرآمبولانس با استفاده از هواپیماهای کوچک رونق بگیرد، باید منتظر بازخوردهای خوب و امیدوارکننده ای در حوزه صنعت هوایی و هوانوردی کشور باشیم.
پایان پیام/29