نخستین واحد صنعتی تامین انرژی در یک ساختمان اداری بزرگ با استفاده از پمپ حرارتی زمین گرمایی با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی در استان قم افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،، نخستین واحد صنعتی تامین انرژی در یک ساختمان اداری بزرگ با استفاده از پمپ حرارتی زمین گرمایی در استان قم با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدید پذیر و مدیرعامل شرکت گاز استان قم افتتاح شد.


بر اساس گزارش مذکور، این طرح با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژی های تجدیدپذیر معاونت علمی و با همکاری شرکت گاز استان قم به اجرا درآمد و اولین واحد تامین انرژی در یک ساختمان اداری با متراژ 220 متر مربع است که با استفاده از پمپ حرارتی زمین گرمایی تامین انرژی می کند.


سیستم پمپ حرارتی زمین گرمایی در راستای استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر و پاک و در راستای توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست و صرفه جویی در مصرف انرژی های فسیلی اجرایی می شود. 


این فناوری می تواند انرژی لازم برای سرمایش، گرمایش و همچنین تامین آبگرم مصرفی را با استفاده از منابع تجدید شونده زمین گرمایی را فراهم کند. 


بر اساس این گزارش، امید است با توسعه کاربرد و تجاری سازی آن در سطح کشور شاهد صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت های فسیلی باشیم زیرا این فناوری، می تواند در ساختمان های مختلف مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.