سربازان در آینده می‌توانند پیش از ورود به میدان جنگ، اسکن شوند تا یک دوقلوی مجازی از آن‌ها بطور آنلاین ذخیره شده و در صورت آسیب دیدن برای چاپ استخوان‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دانشمندان دانشگاه نوادا اکنون در حال رایزنی با ارتش آمریکا برای ایجاد سوابق مجازی از سربازان هستند که جراحان ارتش بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

این دانشمندان در حال حاضر از تخت‌های جراحی مجازی برای تمرین کالبدشکافی و کمک به دانشجویان پزشکی به منظور یادگیری آناتومی بدن انسان استفاده می‌کنند.

این تخت با ثبت اسکن‌های پرتو ایکس، فراصوت و ام‌آرآی برای ایجاد یک نسخه المثنی از بدن انسان کار می‌کند تا پزشکان کارآموز بتوانند درون بدن را با جزئیات کامل مشاهده کنند.

اما متخصصان اکنون در حال گفتگو برای استفاده از این فناوری به منظور اسکن بدن افراد سالم و ایجاد یک سابقه سه‌بعدی شخصی از آن‌ها هستند تا بتوان بعدها از آن برای مقایسه با بدن آسیب‌دیده فرد استفاده کرد.

دانشمندان بر این باورند که فناوری مذکور بویژه می‌تواند برای ایجاد اندام پیشرفته برای سربازان آسیب‌دیده سودمند باشد، زیرا ابعاد دقیق اندام آنها با جزئیات سه‌بعدی ثبت شده است.

این امر برای سربازانی که اندام خود را از دست داده‌اند، به این معنی است که نسخه‌ای مجازی از بدن خود آن‌ها وجود دارد و اینکه می‌توان استخوان‌های آن‌ها را برای کمک به جراحان در تولید یک نسخه دقیق المثنی چاپ کرده یا حتی مستقیما در بدن فرد کاشت.

دانشمندان در حال حاضر با استفاده از پودر تیتانیوم توانسته‌اند استخوان فک را بطور سه‌بعدی چاپ کنند که ساختاری متخلخل داشته و به استخوان جدید اجازه رشد در درون شکافها را می‌دهد.

میز کالبدشکافی مجازی که توسط شرکت آمریکایی Anatomage طراحی شده، تقریبا به اندازه یک در با نمایشگری بزرگ بوده که یک بدن به اندازه واقعی را نمایش می‌دهد و می‌توان آن را بطور سه بعدی دستکاری کرد.

می‌توان بافت‌ها را با ضربه انگشت برش داده و پوست، عضله و دنده‌ها را برای مشاهده اندام‌های داخلی کنار زد؛ همچنین می‌توان مناطق مختلف را برای بررسی دقیق‌تر، بزرگ کرده و می‌توان از اطلاعات واقعی بیمار در نرم‌افزار استفاده کرد.

سازندگان از این فناوری به عنوان یک جسد قابل استفاده مجدد یاد می‌کنند که می‌تواند داده‌های حدود 1000 بیمار را ذخیره کند.