گجت های متفاوت و منحصر به فردی در سال ۹۴ عرضه خواهند شد که از میان آنها می توان به مواردی مانند ساعت هوشمند اپل، هدفون های سلامتی، آئینه های هوشمند و .. اشاره کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در سال‌های اخیر، گجت های متنوعی تولید و روانه بازار فناوری شده اند که از میان آنها می توان به گجت هایی برای لاغری، بهبود سلامتی، شناسایی بیماری ها و ... اشاره کرد.

اما گجت های متفاوتی نیز معرفی و رونمایی شده اند که عرضه آنها به سال ۹۴ موکول شده است. در این مطلب به معرفی برخی از مهمترین گجت هایی که در ماه های آینده عرضه خواهند شد، پرداخته می شود:

* گجت Quell

گجت های متفاوتی برای ارتقاء سطح سلامتی کاربران عرضه می شوند که از میان آنها می توان گجتی مانند  Quell را نام برد. این گجت به قسمت بالایی زانو بسته شده و دردهای مزمن را تسکین می دهد.

این زانوبند با استفاده از فناوری نوردرمانی حاصل از الکترودها به تحریک اعصاب پرداخته و این روش می تواند باعث واکنش مغز و تحریک مسکن در همان ناحیه را به دنبال داشته باشد که با کاهش درد به دلیل ترشح مسکن همراه است. با یک بار شارژ این گجت می توان تا ۴۰ ساعت از آن استفاده کرد.

گجت

* هدفون‌های Dash با قابلیت‌های متفاوت

هدفون متفاوتی با نام  Dash تا ماه های آتی عرضه خواهد شد که دارای قابلیت های متفاوتی است تا این هدفون را تبدیل به هدفونی منحصر به فرد کند.
از قابلیت های آن می توان به مواردی مانند اتصال با کمک بلوتوث ۴  و بدون هیچ گونه سیم، حافظه داخلی ۴ گیگابایت، رهگیری سلامتی با استفاده از مشخصه های حیاتی بدن و ... را نام برد. این گجت نیز تا اواسط سال میلادی عرضه خواهد شد.

گجت

* ساعت هوشمند اپل

محصولات اپل از پر حاشیه ترین محصولات فناورانه ای هستند که عرضه می شوند. پس از معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس، ساعت هوشمند اپل، تبدیل به یکی از محبوبترین محصولات این کمپانی شده که مشخصات و همینطور ویژگی های بسیاری برای آن عنوان شده اما تا این محصول عرضه نشود، نمی توان به ویژگی های آن پی برد.

گجت

*  نوار هوشمند NYMI

این نوار هوشمند به کاربران اجازه می دهد تا بدون اثر انگشت یا رمزهای ورودی و تنها با استفاده از ضربان قلب به باز کردن قفل اسمارت فون ها، خودرو، رایانه، لپ تاپ و حتی قفل درب منازل پرداخت.

گجت

* دستکشی که به جای ناشنوایان صحبت می‌کند

 ناشنوایان قشری از هر جامعه ای محسوب می شوند که به دلیل عدم شنوایی با مشکلات بسیاری مواجه هستند، این قشر از جامعه نه تنها در برقراری ارتباط بلکه در یافتن شغل نیز با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند. اما دستکش های جادویی برای تسهیل ارتباط ناشنوایان با محیط اطراف ساخته شده اند که می توانند تحول عظیمی را در این عرصه به پا کنند.

این دستکش به ناشنوایان اجازه می دهد تا با سایرین که اطلاعی از زبان اشاره (حرکات و دست ها) ندارند به سادگی ارتباط برقرار کنند. این دستکش حرکات دست ها را به ترکیبی از صدا تبدیل می کند. دستکش هوشمند مجهز به حسگر بوده و با کمک یک اپلیکیشن که به اسمارت فون متصل می شود به ناشنوایان اجازه می دهد تا با محیط اطراف خود به ارتباط بپردازند.

گجت

* گجت فیزیوتراپ

این گجت همانند یک گردنبند به دور گردن بسته می شود اما با این تفاوت که این گردنبند یک گردنبند هوشمند از جنس تیتانیوم است و به کاربر اجازه نمی دهد که گردن یا شانه های خود را در حالات بد و نامناسب نگه دارد، در صورتی که چنین اتفاقی نیز رخ دهد، گجت با کمک اپلیکیشنی که روی اسمارت فون یا تبلت نصب شده با کاربر ارتباط برقرار کرده و به او هشدار می دهد.

اگر تکرار عادت های بد و نامناسب کاربر ادامه داشته باشد، گجت با توصیه های مختلف و پیام هایی که به اسمارت فون ارسال می کند به درمان کاربر می پردازد، مخترعان معتقدند در این زمان گجت تبدیل به یک فیزیوتراپ می شود که توصیه های درمانی متفاوتی را به شخص ارائه می کند.

گجت

*  صفحه نمایش های انعطاف پذیر

در سال  گذشته، کمپانی های مختلفی به ساخت و عرضه محصولاتی با صفحه نمایش های انعطاف پذیر روی آوردند که تحول عظیمی در این عرصه محسوب می شود. برخی از این صفحه نمایش ها تا ۴۵ درجه نیز خم شده و در محصولات مختلفی مانند تلویزیون، مانیتورها، موبایل، اسمارت فون ها و ... دیده می شوند. محصولات جدید به نسبت محصولات سابق سبک تر بوده و از وزن کمتری نیز برخوردارند.

 قابلیت انعطاف پذیری را می توان در ماده ای به نام «گرافن» دانست. گرافن ماده ایست منحصر به فرد برای دستگاه های الکترونیکی که تحرک الکترون‌های آن یکصد برابر سیلیکون است و همچنین هدایت کننده خوبی برای حرارت است.

گجت

* خودرویی مجهز به آئینه های هوشمند

کارخانه خودروسازی کادیلاک اعلام کرده است که از اواسط سال جاری خودروهایی مجهز به آئینه های هوشمند طراحی خواهد کرد که می توانند تا حد قابل توجهی از میزان و آمار تصادفات بکاهند.

از جزئیات این آیئنه هوشمند که در جلوی ماشین نصب می شود، می توان به مواردی مانند آئینه نمایشگری با قدرت تشخیص ۱۲۸۰ در ۲۴۰ و در رابطه با آنچه که پشت سر مسافران رخ می دهد، اشاره کرد. آئینه های هوشمند در زمانی که هوا مه آلود بوده و راننده دید کافی از اطراف خود ندارد نیز سودمند بوده و دید وسیعی را از اطراف به راننده می بخشند.

گجت

* با این گجت نمی توانید با عصبانیت رانندگی کنید

سالانه افراد زیادی به دلیل عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی محکوم به مرگ می شوند. اگر شخصی نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی بی تفاوت باشد با کمک فناوری می توان به اصلاح رانندگی وی پرداخت.

محققان اسپانیایی دستگاه جدیدی را اختراع کرده اند که با علائم حیاتی مانند میزان ضربان قلب، نبض و همینطور تعداد دفعات نفس کشیدن راننده و ... ارتباط برقرار کرده و در صورتی که علائم گفته شده در حالت طبیعی خود نباشند و برای مثال تعداد ضربان قلب، میزان نفس کشیدن و ... بیش از حد معمول باشد، آلارم هشدار به صدا درآمده و  راننده بایستی تا زمان برگشتن حالات مختلف بدن به شکل طبیعی منتظر بماند.

این دستگاه می تواند جان بسیاری از انسان ها را که به دلیل بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی محکوم به مرگ می شوند را نجات دهد.

گجت