معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از دستاوردهای علم و صنعت جهاد دانشگاهی و طرح کلان فناوری سیستم رانش واگن های مترو بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز با حضور در جهاد دانشگاهی علم و صنعت ایران ضمن بازدید از دستاوردهای علمی و صنعتی این مرکز، از مراحل پیشرفت طرح کلان فناوری سیستم رانش واگن های مترو نیز دیدن کرد.
در بخش دیگری از این بازدید گزارشی از سیر پیشرفت طرح کلان فناوری سیستم کامل رانش و مبدل های الکتریکی قطار مترو ارائه شد در واقع سیستم رانش واگن های مترو بخش مهمی از حمل و نقل ریلی را به خود اختصاص می دهد و بالغ بر 34 درصد از قیمت یک واگن مترو به سیستم رانش آن اختصاص دارد.
پژوهشکده برق، بخش تخصصی ترانسفورماتورهای خاص، آزمایشگاه تخصصی الکتروموتورهای دور متغیر و بخش های دیگری از مراکز تحقیقاتی و واحدهای تحقیقات و توسعه نیز مورد بازدید قرار گرفت.
در جریان این بازدید دکتر محمود شیخ زین الدین، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری، دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و دکتر پیمان صالحی، ریس مرکز طرح های کلان ملی نیز حضور داشتند.