دکتر سورنا ستاری در بازدید از پروژه ملی سیستم رانش واگن‌های مترو بر ایفای نقش تسهیل‌گری دولت تاکید کرد و گفت: نهادهای دولتی باید زمینه تجاری‌سازی طرح‌های علمی و صنعتی را با تسهیل‌گری فراهم کند چرا که دولت صاحب نتایج تحقیقات و پژوهش‎ها نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان بازدید از دستاوردهای جهاد دانشگاهی دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به نقش تسهیل گری دولت، بیان کرد: نهادهای دولتی باید زمینه تجاری سازی طرح های علمی و صنعتی را با تسهیل گری فراهم کند چرا که دولت صاحب نتایج تحقیقات و پژوهش ها نیست.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تفکیک میان نقش بخش خصوصی و دولتی در توسعه فناوری، گفت: تفکیک نقش ها و رویکردهای بخش خصوصی و دولتی در پروژه های صنعتی و فناوری بسیار ضروری است و باید به دنبال ایجاد این تفکیک ها باشیم.

وی در پایان این بازدید خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی خود را برای حمایت از طرح های مختلف جهاد دانشگاهی که ظرفیت بازارسازی با بهره گیری از اقتصاد دانش بنیان را دارد اعلام می کند.

دکتر ستاری صبح امروز با هیات همراه خود، با حضور در پژوهشکده علم و صنعت جهاد دانشگاهی از روند پیشرفت طرح کلان فناوری سیستم رانش مترو، بازدید کرد.