نخستین سفر ماجراجویانه ساحل به ساحل خودرویی تمام خودکار در آمریکا با موفقیت پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، شرکت خودروسازی Delphi در انگلیس محصول تمام خودکار خود را در قالب سفری بی سابقه از سانفرانسیسکو راهی نیویورک کرد، یعنی غرب تا شرق آمریکا، سفری که بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و با موفقیت کامل انجام شد.

این سفر که چند روز پیش پایان یافت، حدود ۵۵۰۰ کیلومتر و طی ۹ روز صورت گرفت. شرکت Delphi اعلام کرده که این نخستین سفر خودرویی از این دست در آمریکا به شمار می آید.

گروهی از مهندسان شرکت Delphi مقدمات برگزاری این سفر خودرویی بدون راننده را فراهم کردند. سفر در ۲۲ ماه مارس از سانفرانسیسکو آغاز شد و با عبور از ۱۵ ایالت آمریکا نهایتا در نیویورک پایان یافت.

شرکت Delphi عنوان The Roadrunner را برای محصول جدید خود انتخاب کرده است. خودرو در مسیر حرکتی خود به فاکتورهای مختلفی توجه داشت از جمله حلقه های ترافیکی، مناطق تحت ساخت و ساز، پلها، تونلها، رانندگانی که خوب رانندگی نمی کنند و حتی اوضاع بد جوی.

البته این شرکت برای رعایت موارد ایمنی یکی از مهندسان خود را در خودرو قرار داده بود تا در صورت بروز اتفاقی پیش بینی نشده کنترل خودرو را در دست گیرد. البته Delphi اعلام کرده که این سفر تاریخی ۹۹ درصد به صورت کاملا خودکار صورت گرفته است.

این خودرو به فناوریهای پیشرفته ای مجهز بوده از جمله ۶ رادار برد بلند، ۴ رادار برد کوتاه، ۳ دوربین، ۳ حسگر Lidar، سیستم مکانی، الگوریتم های نرم افزاری هوشمند و سیستم پیشرفته کمک راننده.