معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: حرکت دانشگاه‌های کشور به سوی اقتصاد دانش بنیان، تحول و رشد را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در افتتاحییه دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران با بیان اینکه دستاورد دانش، اقتدار و پیشرفت رو به جلو است عنوان کرد: در گذشته دارایی های فیزیکی ارزش به حساب می آمدند؛ اما امروزه به این نتیجه رسیده ایم که دانش و خلاقیت ارزشمند ترین دارایی برای کشورها است.

دکتر ستاری، با اشاره به اینکه دانشگاه با پول دولتی نمی تواند موجب تحول و نوآوری در جامعه شود، افزود: تحقق اقتصاد دانش بنیان و تحول اقتصادی کشور نیازمند دانشگاه ها و مراکزی است که به طور جدی خلاقیت و نوآوری را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: نسبت به گسترش و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان که فرهنگی جدید و مغایر با فرهنگ 105 ساله نفتی است پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم و حرکت در این مسیر را برای گسترش این اقتصاد ادامه خواهیم داد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با بیان اینکه در دولت جدید نگرشی نو برای توسعه علمی و فناوری شکل گرفته که این امر، تحول نگرش دانشگاه ها را به دنبال دارد، گفت: دانشگاه ها باید به این سمت حرکت کنند که نطفه های اولیه ایجاد شرکت های دانش بنیان را شکل دهند؛ چرا که حرکت دانشگاه های کشور به سوی اقتصاد دانش بنیان تحول و رشد را به دنبال خواهد داشت.

رئیس بنیاد ملی نبخگان از ظرفیت بالای حمایت از برگزیدگان دهمین دوره مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران خبرداد و افزود: این ظرفیت وجود دارد که برگزیدگان و مخترعین برتر این مسابقات را در قالب آیین نامه های جدید بنیاد مورد حمایت قرار دهیم.

وی، در پایان ضمن ابراز خرسندی از حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد نگرش جدید و توجه به اقتصاد دانش بنیان بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با حمایت از دانشگاه های کشور حرکتی جدید در تحول رشد اقتصادی کشور را رقم بزنیم.

در این مراسم، دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سیدحسین هاشمی استاندار تهران، دکتر رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهوری، دکتر عیسی فرهادی، فرماندار تهران، سید حمید طحایی استاندار استان البرز، دکتر طه هاشمی،

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و جمعی از معاونان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز حضور داشتند.

دهمین دوره مسابقات بین اللملی روبوکاپ آزاد ایران و هفتمین کمپوزیوم بین المللی روبوکاپ صبح امروز با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد و دکتر ستاری پس از افتتاح این مسابقات از دستاوردهای روباتیک و هوش مصنوعی دانشجویان و مخترعان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز بازدید کرد.