شرکت خودروسازی جگوار از تازه ترین محصول خود یعنی XF ۲۰۱۶ رونمایی کرده است، خودرویی که نظر می رسد به واسطه استفاده گسترده از "آلومینیوم" ویژگیهای خاصی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی بین المللی نیویورک، شرکت خودروسازی جگوار از محصول جدید خود یعنی XF ۲۰۱۶ رونمایی کرد.

این خودرو که نسل دوم سدان های لوکس چهاردر جگوار به شمار می آید، نمایشی از تأکید این خودروساز به استفاده از آلومینیوم است. درحقیقت جگوار در روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که با توجه به موفقیت به دست آمده در این خودروی جدید، تمامی مدل های آینده آن مبتنی بر استفاده عمده از آلومینیوم خواهند بود و این یعنی ساخت محصولاتی که وزن بسیار کمی خواهند داشت.

این خودرو در دو نسخه دیفرانسیل عقب و یا هر چهار چرخ ساخته می شود.

ابتکارعمل مهندسان این شرکت خودروساز در استفاده گسترده از آلومینیوم در بخشهای مختلف این نسخه جدید موجب شده تا وزن آن در قیاس با نسخه قبلی تا ۱۲۰ کیلوگرم کمتر باشد. البته برای افزایش استحکام بدنه و قسمتهای مختلف خودرو، از ترکیب آلومینیوم با فولاد تقویت شده و آلیاژ منیزیوم استفاده شده تا محصول نهایی از هر حیث بی عیب و نقص باشد.

نکته جالب توجه در این خودرو قسمتهای پهلویی آن است که به گفته جگوار از آلومینیوم یک تکه استفاده شده و جالبتر آنکه تنها ۶ کیلوگرم وزن دارد!

این خودرو مجهز به موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر سوپرشارژ تزریق مستقیم و جعبه دنده ۸ سرعته ZF است. فناوری AdSR به کار رفته در این خودرو این امکان را فراهم می آورد تا این محصول جدید به طور کاملا خودکار نسبت موزونی میان حرکت، میزان استفاده از سوخت، عملکرد جعبه دنده و پایداری در جاده برقرار سازد.

صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۵.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.