در راستای تحقق گسترش همکاری‌های ایران و روسیه، دستیار علمی و فناوری رییس جمهوری روسیه به دعوت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران امروز در راس هیئت بلندپایه علمی و فناوری، وارد تهران شد و با دکتر ستاری دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر فورسنکو، دستیار علمی و فناوری رییس جمهوری روسیه در نخستین بخش سفر دوروزه خود به ایران با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری دیدار و درباره راه های افزایش همکاری ها و تحقق اهداف تعیین شده گفت وگو کرد.

در این نشست، طرفین بر افزایش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور تاکید کردند.

براساس این گزارش، این سفر در راستای دعوت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران است که آبان ماه سال گذشته در سفر به روسیه صورت گرفته است. یکی از اهداف این سفر، ایجاد و فراهم آوری مقدمه ای برای پیگیری و تحقق ایجاد کمیته همکاری های مشترک علمی و فناوری بین دو کشور است.

در بخش اول این ملاقات، گزارشی از اهم اقدامات و موضوعات در دست پیگیری در حوزه همکاری های فناوری بین دو کشور که در آبان ماه سال گذشته طی سفر دکتر ستاری و نیز طی سفر آقای مینی خانوف رییس جمهوری تاتارستان در اسفندماه گذشته مطرح و پیشنهاد شده بود، ارائه شد.

دکتر منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های هوایی و هوانوردی معاونت علمی در بخشی از این نشست به تبیین اهداف و دستاوردهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوانوردی عمومی و صنعت هوایی پرداخت.

دستیار علمی رییس جمهوری روسیه در نخستین بخش سفر دوروزه خود به جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های فناوری، مراکز علمی و صنعتی حضور خواهد یافت و با تعدادی از مسوولان جمهوری اسلامی دیدار خواهد کرد.

جمعی از معاونان، مدیران و دست اندرکاران علم و فناوری روسیه از جمله دکتر سادونیچی قائم مقام اکادمی علوم روسیه و رییس دانشگاه دولتی مسکو، برخی از اعضای فرهنگستان علوم روسیه و روسای انستیتوها و مراکز مهم علمی و فناوری کشور روسیه، دکتر فورسنکو را در این سفر همراهی می کنند.