دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: نخستین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی، سوم تا پنجم خردادماه امسال از سوی انجمن بیوتکنولوژی و با همکاری ستاد توسعه زیست‌فناوری برگزار می‌شود.
 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناروی و نوآوری، دکتر مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی در این‌باره بیان کرد: این همایش با هدف ایجاد فضای تعامل و هم‌اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان بیوتکنولوژی برگزار می‌شود.

او افزود: ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه‌های گوناگون بیوتکنولوژی، جلب توجه مسئولان کشور(سیاست‌مداران، قانون‎گذاران و اعضای دولت) به اهمیت بیوتکنولوژی و موفقیت‌های آن
در سال‌های اخیر برای توسعه و پیشرفت کشور و معرفی توان و تجربه انجمن بیوتکنولوژی ایران به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاور در سیاست‌گذاری، ممیزی، تدوین قوانین و برنامه‌ریزی کلان کشور و اجرای برنامه‌های متعدد مرتبط با بیوتکنولوژی در سطح ملی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

دبیر اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی تصریح کرد: این همایش با هدف دست‌یابی به اهداف سند چشم انداز نظام و تهیه نقشه جامع علمی کشور با هدف توسعه علم و فناوری در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

او درمورد برنامه‌های جنبی اولین همایش بین‌المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی گفت: برگزاری هم‌اندیشی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی و تبادل نظر و برگزاری سخنرانی‌های علمی توسط استادان، دانشمندان و سیاست‌گذاران حوزه زیست‌فناوری، از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این همایش است.

قانعی درباره محورهای برگزاری این همایش نیز اظهار کرد: بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی گیاهی ( کشت بافت گیاهی، میکروبیولوژی در کشاورزی، مهندسی ژنتیک گیاهی و ژنومیکس گیاهی)، بیوتکنولوژی دارویی و صنایع غذایی، بیوانفورماتیک و زیست سامانه‌ها، بیوتکنولوژی ریزسازواره‌ها، بیوتکنولوژی جانوری، مباحث اخلاقی در بیوتکنولوژی و بیوتکنولوژی صنعت و معدن، محورهای تعیین شده برای این همایش خوانده می‌شوند.