یک مسوول در تیپ 216 مستقل زرهی زنجان از طراحی و ساخت ربات مین یاب اتوماتیک به دست کارکنان متخصص این تیپ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناروی و نوآوری، محمد محمدی افزود: ساخت این ربات مین یاب قریب به شش ماه طول کشید و پس از طی مراحل آزمایشی با موفقیت تمام در مسابقات کشوری و بین المللی بکارگیری شد.وی اظهار کرد: تیم رباتیک تیپ 216 زرهی زنجان پنجم اسفند 93 در مسابقات قهرمانی رباتیک کشور در اهواز شرکت کرد و علاوه بر کسب رتبه سوم به عنوان فنی ترین تیم نیز شناخته شد.

محمدی افزود: همچنین این تیم در رقابت های رباتیک بین المللی IRAN OPEN که از 19 تا 21 فروردین جاری با حضور تیم های خارجی در تهران برگزار شد با کسب عنوان سوم موفق به دریافت کاپ و لوح تقدیر نیز گردید.

این مسوول گفت: این ربات به صورت هوشمند و بدون برخورد با موانع پیش روی و با توجه به نقشه دستوری و بهره گیری از اسکنر نصب شده  روی آن می تواند محل دقیق مین های غیرقابل مشاهده را شناسایی و اعلام کند.

محمدی افزود: تلاش می شود این ربات مین یاب تولید شده از حالت مسابقه ای خارج و با نصب تجهیزات لازم در مناطق مین گذاری شده مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این موفقیت نشان از توانمندی کارکنان متخصص فعال و خلاق می باشد که همواره برای طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز ارتش جمهوری اسلامی تلاش وافر دارند.