مسوول کارگروه هوانوردی عمومی ستاد توسعه فناوری هوایی معاونت علمی از تدوین طرح تبلیغات یک ساله برای نهادینه کردن و گسترش هوانوردی عمومی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، مهندس یعقوب انتصاری، مسوول کارگروه هوانوردی عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به فعالیت های این کارگروه برای ترویج و توسعه فرهنگ هوانوردی عمومی در کشور اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن هوانوردی عمومی در جامعه، طرحی مبنی بر تبلیغات 9 ماهه تا یک ساله به صورت همه‌گیر و گسترده داریم تا بر اساس این طرح، عموم مردم با این موضوع بیشتر آشنا شوند.

وی افزود: با توجه به این‌که مردم چندان با موضوع هوانوردی عمومی آشنا نیستند و اطلاع درستی از این موضوع ندارند؛ باید ابتدا با یک تبلیغات گسترده اطلاع‌رسانی درستی به مردم شود تا آنان بیشتر با مقوله هوانوردی عمومی آشنا شوند.

انتصاری، با اشاره به این‌که درمورد هوانوردی عمومی در چند سال گذشته اقداماتی صورت گرفته است، بیان کرد: به منظور گسترش و ترویج فرهنگ هوانوردی عمومی در کشور، در قالب طرح کلان ملی، هم‌اینک 15 مرکز هوانوردی در کشور راه‌اندازی شده و توسعه این مراکز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: متاسفانه مردم عادی از این اقدامات مطلع نیستند و هیچ‌گونه آشنایی در زمینه هوانوردی عمومی ندارند؛ به همین خاطر به تبلیغات گسترده در این زمینه نیاز ضروری داریم؛ زیرا این طرح هزینه‌های زیاد و کاربردهای خوبی برای کشور دارد.

به گفته مسوول کارگروه هوانوردی عمومی معاونت علمی، در صورت تایید دکتر ستاری و دکتر منطقی، طرح تبلیغات گسترده و عمومی، با هدف شناساندن کاربردهای هوانوردی عمومی به مردم اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: این تبلیغات در رسانه‌های عمومی اعم از صدا و سیما، روزنامه‌ها و حتی مجلات منتشر می‌شود و انواع کاربرد صنعت هوانوردی عمومی مانند کاربردهای تفریحی، شخصی، آموزشی و حتی حمل و نقل هوایی به آن‌ها معرفی می‌شود.

مهندس انتصاری، با اشاره به این‌که یکی از طرح‌های بلندمدت هوانوردی عمومی، راه‌اندازی تاکسی هوایی است، گفت: راه‌اندازی تاکسی هوایی یکی از طرح‌هایی است که برای بلندمدت پیگیر آن هستیم و در صورت فراهم شدن شرایط آن، می‌توانیم به این مقوله به عنوان یکی از طرح‌های حمل و نقل عمومی توجه کنیم.