اسامی (50) شرکت از فهرست شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان حذف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سیدمحمد صاحبکارخراسانی دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: بر اساس آئین‌نامه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، استفاده یک شرکت از مزایای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، مدّت‌دار بوده و باید شرکت متقاضی بصورت مداوم شرایط لازم را حفظ و ارتقاء دهد.


صاحبکار همچنین گفت: با توجه به گذشت یک سال از زمان مرحله اوّل ارزیابی شرکت‌ها، مرحله دوّم ارزیابی شروع شده است که برخی از شرکت‌ها، شرایط تمدید استفاده از مزایای قانون را کسب نکرده‌اند و از فهرست شرکت‌ها حذف شدند.


وی افزود: معیارهای ورود برای شرکتهایی که نوپا بوده و در سالهای ابتدایی فعالیت خود هستند، بسیار آسان طراحی شده است، اما به تدریج با افزیش عمر شرکت، معیارهای دیگری برای فعالیت در فضای کسب و کار حرفه ای حتما باید در شرکتها بوجود بیاید وگرنه شرکتها با شکست مواجه می‌شوند. لذا معیارها به نحوی طراحی شده است که باعث توجه دادن شرکتها به این معیارها شود که مطمئنا باعث نفع شرکتها در میان مدت و بلند مدت می‌شود. 


دبیر کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان با اشاره به لزوم ارتقای مداوم شرکت‌ها بیان کرد: حوزه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان، حوزه بسیار پویایی است و شرکت‌ها باید تمام تلاش خود را برای حفظ توان رقابتی خود بکار گیرند و نباید تصور کنند که مادام العمر می‌توانند از حمایتهای قانون برخوردار شوند. 


صاحبکار ادامه داد: همانگونه که هر روز ممکن است تعدادی شرکت به فهرست شرکتهای دانش‌بنیان افزوده شوند، ممکن است شرکت‌هایی نیز از فهرست حذف شوند.


سرپرست امور شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: شرکت‌هایی که از این فهرست حذف می‌شوند، خیلی نباید نگران باشند و می‌توانند با ارتقای فعالیت‌های خود و کسب شرایط لازم، دوباره تقاضای ارزیابی خود را ارایه دهند و ما مطمئنا آنها را ارزیابی می‌کنیم و در صورت احراز شرایط مجددا به فهرست شرکتهای دانش بنیان اضافه می‌شوند. 


شایان ذکر است که فهرست کامل شرکتهای مشمول استفاده از مزایای قانون، در صفحه اول سامانه www.Daneshbonyan.ir اطلاع رسانی شده است.