سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در حالی ساعت های پایانی کار خود را می گذراند که توجه مسوولان، محققان و دانشگاهیان بسیاری را به خود جلب کرد تا طی چهار روز برگزاری آن، برای بازدید از این نمایشگاه در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی حاضر شوند و از معرفی تولیدات ملی استقبال کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این دوره از برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، شرکت های دانش بنیان بسیاری با ارائه فناوری های روز، میزبان بازدیدکنندگان مشتاق بودند به طوری که وقتی از راهروهای باریک سالن خلیج فارس رد می شدی اغلب غرفه داران با تسلط و علاقه بسیار در حال پاسخگویی به پرسش های بازدیدکنندگان بودند و علاوه برارائه توضیحات لازم با انواع و اقسام شیرینی و شکلات های رنگی که برخی از آنها سوغات شهرشان بود از آنها پذیرایی می کردند.
درآغازین ساعات روز سوم برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، معاون توسعه فناوری معاونت علمی با هیات همراه خود در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی حضور یافت و با اغلب غرفه های حاضر در این نمایشگاه به گپ و گفت پرداخت و درباره محصولات تولیدی آنها سووال کرد.
غرفه داران حاضر در نمایشگاه که اغلب دانش بنیان هم بودند هم پس از معرفی محصولات و تجهیزات تولیدی خود از موانع و مشکلات توسعه تولید گفتند و از راهنمایی های معاون توسعه فناوری معاونت علمی برای دریافت حمایت بهره مند شدند.

بازدیدکنندگانی از جنس پیر و جوان، خرد و کلان
در این میان هرچه به ظهر نزدیک تر میشدیم سیل جمعیت بازدیدکنندگان بیشتر و بیشتر می شد وتعداد بازدید کنندگانی که یا محقق و یا دانشگاهی بودندو به واسطه تخصص خود برای بازدید از این نمایشگاه آمده بودند افزایش می یافت.
بازدید کنندگان مسافتی نسبتا طولانی را پیاده طی کرده بودند برای رسیدن به این نمایشگاه و آشنایی با دستاوردها و محصولات به روز ساخت کشور. اغلب آنها از استان ها و شهرستان های مختلفی برای بازدید از این نمایشگاه آمده بودند.
نکته قابل توجهی که در میان بازدیدکنندگان به چشم می خورد یا شنیده می شد، حضور نوزادانی و کودکانی بود که صدای شور و نشاط شان در میان این جمعیت پراکنده بود که البته دلیل حضور آنها در این نمایشگاه نیز خود داستانی پیچیده بود. دیگر فقط نمایشگاه بود و غرفه داران و بازدیدکنندگان مشتاق که البته در میان تمامی متخصصان و محققان حاضر در نمایشگاه.

حضور مرد اول وزارت صنعت، معدن وتجارت
پس از اعلام اذان ظهر، رادیو نمایشگاهی از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد و به ناگاه سیل عکاسان و خبرنگاران حاضر در نمایشگاه برای گرفتن عکس و خبر جاری شد و مرد اول وزارت صنعت و معدن به سرعت از غرفه های دانش بنیان نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران بازدید کردند.

جذابیت فناوری و تکنولوژی در عکاسی و بازی کودکان
در میان غرفه هایی که با جدیت به معرفی محصولات آزمایشگاهی ساخت کشور می پرداختند، ازدحام جمعیت در غرفه های پرینت سه بعدی که برای نخستین بار درکشور معرفی شده و غرفه فناوران که بازی های الکترونیکی مناسب تمامی سن ها ارائه کرده بود بسیار چشمگیر بود و به راحتی موج زدن جذابیت این فناوری ها در نگاه بازدید کنندگان را می توان دید.

اعلام برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف از رادیو نمایشگاه
برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف، پی در پی از رادیو نمایشگاهی به بازدیدکنندگان اعلام می شد تا علاقمندان در این کارگاه ها حضور یابند و از آموزش های این کلاس ها بهره مند شوند.
نکته قابل توجه دیگری که در این نمایشگاه به چشم می خورد این بود که با توجه به برگزاری چند نمایشگاه دیگر همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، تعداد بازدیدکنندگان این نمایشگاه تخصصی بسیار زیاد بود و از نمایشگاه های عمومی دیگری که برگزارشده بود نیز بیشتر بازدید کننده داشت.
سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی که به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 4 اردیبهشت ماه در نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است، امروز 7 اردیبهشت ماه به کار خود پایان می دهد.