فرض کنید زمین مغز داشته باشد در این صورت کمتر کسی پیدا می شود که نخواهد آن را ببیند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، برای دیدن بخشی از طبیعت دیدنی زمین که از بالا دقیقا ساختاری شبیه مغز دارد کافی است سری به پارک طبیعی Bahia de Cadiz اسپانیا بزنید.

این پارک طبیعی که مملو از باتلاق است مساحتی درحدود ۱۰۵ کیلومتر مربع را در برمی گیرد. این پارک ترکیبی از چندین تالاب، باتلاق، ساحل، درختان کاج و نیزارهاست.

این منطقه دیدنی از اروپا از یک سمت توسط رودخانه Guadalete و از سمت دیگر تحت تأثیر اقیانوس اطلس قرار دارد. درحقیقت این دو منبع آبی، آب مورد نیاز مغز زمین را تأمین می کنند.

کریستوبال سرانو، عکاسی که عکس هوایی دیدنی از این پارک آبی تهیه کرده می گوید: نخستین بار که بر فراز پارک Bahia de Cadiz پرواز می کردم متوجه شباهت حیرت انگیز ترکیب راههای آبی و تالابهای آن با  ساختار ظاهری مغز انسان شدم.

مناطقی از این تصویر دیدنی که به رنگ سبز است، سبزینه خود را از جلبکی موسوم به Ulva می گیرد که به آن کاهوی دریایی نیز گفته می شود.

اما این تمام داستان زیبای این پارک طبیعی نیست. در بخش شمالی این منطقه لجن زار وسیعی دیده می شود که در آن اکسیژن اندکی وجود دارد. این شرایط برای باکتری ارغوانی رنگ سولفور دسته کمی از یک منطقه رویایی ندارد.

به گفته سرانو، آنچه که در این تصویر دیده می شود بدون کوچکترین دستکاری در رنگها به نمایش گذاشته شده است.