عضو شورای هماهنگی و دبیر کمیته اطلاع‌رسانی سومین «جشنواره ملی زیست فناوری» با اشاره به بازنگری سند ملی زیست‌فناوری، گفت: از دانشنامه زیست فناوران با عنوان سند جدید ملی زیست‌فناوری در این جشنواره رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره رخدادهای مهم در سومین جشنواره ملی زیست فناوری اظهار کرد: طبق برنامه، در سومین جشنواره ملی زیست فناوری از دانشنامه زیست فناوان به عنوان سند جدید ملی زیست فناوری رونمایی می شود. تا پیش از تدوین سند جدید، زیست فناوران بر اساس سند قدیمی که به‌روزر سانی نشده بود، فعالیت می‌کردند، که این موضوع با تدوین سند جدید روزآمد می‌شود.

وی با بیان این‌که، سند جدید، روزآمد شده و با توجه به آن، نقشه راه مشخص شده است، لازمه قانونی شدن این سند را تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی خواند و ادامه داد: با این نقشه راه می‌دانیم در کجا ایستاده‌ایم، به کجا باید برسیم و برای کسب جایگاه بالاتر چه اقداماتی را باید انجام دهیم.

کرمی، با اشاره به ضرورت تنظیم این سند در کشور، تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که موضوع زیست‌فناوری در کشور دارد، سند ملی زیست‌فناوری می‌بایست به‌روزرسانی می‌شد و در اختیار زیست‌فناوران قرار می‌گرفت.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه سومین جشنواره ملی زیست فناوری به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 31 اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز می‌کند و تا دوم خردادماه ادامه خواهد داشت، ادامه داد: این جشنواره در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، سالن خلیج فارس با حضور مسوولان کشوری، دست اندرکاران حوزه زیست فناوری و اساتید دانشگاه آغاز به کار خواهد کرد.

وی، درباره اهداف برگزاری این جشنواره، بیان کرد: در جشنواره زیست فناوری از متخصصین خارجی دعوت شده است که حضور آنها فرصتی است برای توسعه همکاری‌های دوجانبه فنی و صنعتی حوزه زیست فناوری و زمینه‌سازی برای تولید و صادرات محصولات ایرانی.

کرمی همچنین گفت: توجه ویژه به کسب اعتبار تجاری (برندسازی) برای محصولات ایرانی زیست‌فناوری (کالا و خدمات) و امکان بهره‌مندی شرکت‌کنندگان از حمایت‌های آتی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.