معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در افتتاحیه هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی «ایران هلث»، بازار سلامت و درمان را در حوزه فناوری و تجاری سازی، مهم ارزیابی کرد.

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،هجدهمین دوره نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی،دندانپزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی «ایران هلث» با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مشاور وزیر بهداشت ژاپن، رییس اتحادیه تجهیزات پزشکی کشور، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و معاون توسعه فناوری معاونت علمی کار خود را آغاز کرد.

ستاری، در افتتاحیه این نمایشگاه، با اشاره به بازار سلامت به عنوان یکی از مهم ترین اولویت های تجاری سازی فناوری، گفت: خوشبختانه با حوزه بهداشت و درمان همکاری های بسیار خوبی داریم و با نگاه مثبت و همدلی خوبی که در این حوزه وجود دارد همکاری های دو طرف می تواند به تحریک بازار و تجاری سازی فناوری های حوزه سلامت منجر شود.

وی با بیان این‌که در حوزه پزشکی و سلامت باید اقدامات جدی برای تجاری سازی این حوزه صورت گیرد، برندسازی را از خلاهای این حوزه برشمرد و افزود: مساله نبود برن در میان شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی یکی از مهم ترین چالش های این حوزه است که بخشی از آن به نو بودن این حوزه بر میگردد و باید با برندسازی ضمن بهره گیری از توانمندی شرکت های بزرگ داخلی در تحقق اقتصاد دانش بنیان، فناوری و نوآوری شرکت های کوچک و فناور مورد توجه قرار گیرد.

نایب رئیس هیئت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به مدل موفق نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی کشور در تجاری سازی و بازار سازی برای تولیدات ساخت داخل از آمادگی معاونت علمی در پیاده سازی این الگو در نمایشگاه ایران هلث خبر داد و افزود: بیش از 300 شرکت در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل تسهیلات با سود کم از جمله تسهیلات لیزینگ دریافت کردند و پایگاه اطلاعاتی کاملی از تجهیزات شرکت های حوزه آزمایشگاهی شکل گرفته که چنین الگویی می تواند به عنوان مدلی موفق در نمایشگاه ایران هلث کاربردی شود.

ستاری به ارائه تسهیلات لیزینگ با بهره هشت درصد به خریداران نمایشگاه «ایران هلث» اشاره کرد و گفت: تمام تسهیلات ارائه شده در راستای شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کسور و در قالب ساز و کارهای حمایتی است که می توانیم در کنار ارتباطات و همکاری های بین‌المللی این زیست بوم را در کشور فراهم کنیم.

وی با تاکید بر ظرفیت بخش های بکر حوزه درمان و سلامت در تجاری سازی و تحقق اقتصاد دانش بنیان اظهار امیدواری کرد؛ شرکت های حوزه سلامت و دارویی کشور با بهر ه گیری از زیرساختهای ایجاد شده برای رشد شرکت های دانش بنیان و فناور، ضمن نگرش صادراتی به تولید محصولات اقتصاد دانش بنیان را در قالب برندسازی ساخت داخل محقق کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری پس از این مراسم، از بخش های مختلف نمایشگاه ایران هلث بازدید کرد. دکتر رسول دیناروند معاون غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر محمود شیخ زین الدین معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری و دکتر علی وطنی معاون توسعه فناوری معاونت علمی و دکتر رسول آبخزر رییس ستاد برگزاری ایران هلث، دکتر ستاری را در این بازدید همراهی می کردند.

هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و صنایع دارویی «ایران هلث» از روز گذشته آغاز به کار کرد و تا 29 اردیبهشت‌ماه در سالن خلیج فارس و سالن 31 نمایشگاه بین‌المللی دستاوردهای حوزه سلامت و درمان کشور را به نمایش می گذارد.