نخستین «کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی 30 اردیبهشت تا اول خردادماه در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، نخستین «کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» باهدف ایجاد ارتباط و تبادل آرا و نظرات متخصصان در زمینه آخرین دستاوردها و پیشرفت‌های حوزه سلول‌های بنیادی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی برگزار می‌شود.


در این کنگره محورهای گوناگونی ازجمله برنامه‌ریزی مجدد ژنوم، اپی‌ژنتیک، سلول‌های بنیادی و سرطان، تمایز سلول‌های بنیادی، سلول‌های بنیادی و ایمنولو‍ژی، ایجاد مدل‌های حیوانی برای بیماری‌ها، مهاجرت و خانه گزینی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت بر مبنای سلول‌های بنیادی مطرح و موردبررسی قرار خواهد گرفت.


پیوند سلول‌های بنیادی، مسیر سلول‌های بنیادی تا استفاده در کلینیک ، قوانین و سازوکار استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان، دارو و سلول‌های بنیادی، نوآوری‌ها در فناوری سلول‌های بنیادی واخلاق در سلول درمانی نیز از دیگر عناوین مطرحی در نخستین «کنگره بین المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»خواهد بود. 


هم‌زمان با برگزاری این کنگره، کارگاه‌های آموزشی متعددی در حوزه سلول‌های بنیادی برگزار می‌شود که Real-time PCR ، فلوسایتومتری (FACS)، مقاله‌نویسی و مراحل داوری و پذیرش مقاله (در سطح دانشجویی)، آموزشی استخراج DNA و RNA، RT-PCR و الکتروفورز، آشنایی با روش‌های کشت سلول، بیوانفورماتیک، Endnote و NGS ازجمله عناوین برگزاری این کارگاه‌ها به‌شمار می‌رود. 


این کنگره با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی وهمکاری سازمان جهاد دانشگاهی واحد خراسان رضوی، پژوهشکده رویان و دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود. 


علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی www.mashhadstemcell.com مراجعه کنند.