گوگل در خبری اعلام کرد، امنیت وب سایت‌ها با پرسش سوال‌های شخصی از کاربران افزایش پیدا نمی‌کند و باید به راه حل دیگری برای عدم هک شدن حساب‌ها اندیشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سیستم های امنیتی وب سایت ها برای جلوگیری از هک شدن حساب های کاربرانشان به پرسش سوال های شخصی می پردازند مانند اینکه «کتاب مورد علاقه شما چیست»؟ «آخرین کتابی که خواندید، چه بود؟»، « اسم معلم محبوبتان چه بود» و ... اما گوگل در خبری اعلام کرد تمامی این پرسش ها نمی توانند روش مناسبی برای حفظ رمز عبور در برابر هکرها باشند و بایستی به راه حل دیگری برای افزایش امنیت حساب ها پرداخت.

گوگل در این گزارش آورده است: « پرسش های امنیتی نمی توانند مانعی برای هک شدن حساب ها باشند زیرا پاسخ های کاربران به پرسش های امنیتی در حدی ساده است که هکرها به راحتی می توانند به رمز عبوری دست پیدا کرده و وارد حساب های شخصی شوند.

بسیاری از کاربران از رمزهای عبوری ساده استفاده می کنند تا مبادا آنها را فراموش کنند و معمولا رمزهای عبوری را از کلمات رایج و آسانی انتخاب می کنند که هکرها به تمامی آنها دسترسی داشته و برایشان خوشایند است.

گوگل در ادامه آورده است، پرسش سوال های چندگانه می تواند راه حل مفیدی برای افزایش امنیت حساب های کاربران باشد اما گاهی اوقات پرسش سوالات چندگانه و فراموش شدن آنها توسط کاربران می تواند باعث بسته شدن حساب توسط خود کاربر شود. در نتیجه به جای استفاده از پرسش های رایج می توان به سرویس های بازیابی رمز عبور از طریق ای میل یا ارسال پیامک به اسمارت فون ها پرداخت.