نشست نمایندگان طرح های کلان ملی و مسوولان دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه فناوری های آب، خاک و محیط زیست، با هدف هماهنگی برای حضور در این رویداد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری امروز، ششم خردادماه، جلسه‌ای در محل سازمان حفاظت محیط‌ زیست، برای هماهنگی با نمایندگان طرح‌های کلان ملی و مسوولان دبیرخانه جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط‌ زیست برای حضور در این رویداد ملی برگزار شد.


دکتر حسن مداح عارفی، مدیر اجرایی جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط ‌زیست در این جلسه اظهار کرد: در عنوان این جشنواره، روی فناوری تاکید شده است، بنابراین از نمایندگان طرح‌های کلان ملی و نمایندگان می‌خواهیم تا با دست ‌پر در زمینه‌های فناوری حوزه خود در این جشنواره و نمایشگاه حضور داشته باشند.


وی افزود: هر طرح کلان ملی، افراد یا گروه‌هایی دارد که در زمینه فناوری فعالیت‌هایی داشته‌اند، فعالیت‌هایی که هر یک قابلیت معرفی دارد. در برخی طرح‌ها و ایده‌ها نیز می‌توان بر مقوله فناوری تمرکز بیشتری داشت.


عارفی همچنین گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نظر دارد تا نیازهای فرادستگاهی را در زمینه توسعه فناوری بسنجد، بنابراین شرکت‌کنندگان جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط‌ زیست باید تلاش کنند تا توانمندی‌ها و سپس نیازهای خود را در هر حوزه عرضه کنند.


مدیر اجرایی جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری های آب، خاک و محیط زیست با بیان اینکه در این رویداد، وضعیت فناوری کشور و چگونگی استفاده از فناوری‌های مختلف ارزیابی می‌شود، ابراز کرد: کارگاه‌ها و نشست‌های هم‌اندیشی‌ای که در این رویداد برگزار می‌شود، به‌زودی بر روی سایت دبیرخانه قرار داده خواهد شد. از این رو، از شرکت‌کنندگان و نمایندگان طرح‌های ملی دعوت می کنیم تا با مراجعه به سایت اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند.


عارفی با اشاره به برگزاری این جشنواره توسط ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادامه داد: باوجود این‌که موضوع اصلی این جشنواره و نمایشگاه، آب، خاک و محیط ‌زیست بیان‌شده است، نیازی نیست افراد طرح‌های خود را به این موضوع‌ها محدود کنند. ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی در نظر دارد تا پروژه‌های مختلف طرح‌های کلان ملی را تلفیق کند تا به این صورت هر طرحی را پشتیبانی کند.


«جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» از 23 تا 26 خردادماه جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست این معاونت، در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت معاونت علمی به آدرس isti.ir یا به وب‌سایت جشنواره به آدرس http://exhibi1.ab.isti.ir مراجعه کنند.