بازی «زی» به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی با هدف آموزش و ترویج مفاهیم زیست‌فناوری ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بازی "زی" به سفارش ستاد توسعه زیست فناوری تهیه شده و در حال حاضر در مرحله آماده سازی است تا از طریق این مجموعه انیمیشن، مفاهیم مرتبط با حوزه زیست‌فناوری را ترویج کنیم.

این مجموعه سری اول از پویا نمایی‌های آموزشی بخش ترویج مفاهیم زیست‌فناوری ستاد توسعه زیست‌فناوری است و با هدف ترویج این مفاهیم در جامعه تهیه می‌شود.

هدف از ساخت این انیمیشن، آشنایی گروه‌های سنی" الف " و" ب " با رشته زیست فناوری است تا از این طریق کودکان ایرانی را از بدو آموزش با این حوزه آشنا کنیم تا در آینده گرایش بیشتری به فعالیت در این رشته داشته باشند.

دکتر سیدمهدی سیدی دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی درباره دلیل انتخاب نام زی برای این بازی گفت: " زی " به معنی زیستن و حیات است؛ به همین دلیل این نام را برای این بازی انتخاب کرده‌ایم و پس از آماده شدن در مهدهای کودک و مدارس به نمایش در خواهد آمد.

دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی خاطرنشان کرد: در شماره نخست این مجموعه به کاربردهای زیست‌فناوری در زمینه استفاده از میکروب‌ها برای تولید محصولات مفید پرداخته شده است و قطعا شماره‌های دیگری از این بازی نیز تهیه خواهد شد.

سیدی تصریح کرد: ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، وظیفه ترویج و اطلاع رسانی عمومی در مورد علم، فناوری و صنعت زیست‌فناوری  را به عهده دارد که این کار را از طریق برگزاری نمایشگاه، همایش، انتشارات، رسانه‌ها، شبکه‌سازی و غیره انجام می‌دهد که ساخت انیمیشن " زی " نیز با همین هدف پیگیری می‌شود.