بانک اطلاعات پژوهشگران و محققان حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از سوی ستاد توسعه و علوم فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، بانک ثبت و ساماندهی اطلاعات محققان و پژوهشگران حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بر اساس دسته‌بندی‌های گوناگون ایجاد شد.
دراین بانک، تمام اطلاعات محققان و پژوهشگرانی که به هر نحوی به علم سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی مرتبط می‌شوند، جمع‌آوری می‌شود.

در ادامه و پس از گذشت مدت‌زمانی، اطلاعات همه این محققان و پژوهشگران جمع‌آوری‌شده و ستاد توسعه و علوم فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی دارای یک بانک جامع اطلاعاتی از کلیه محققان ایرانی در این حوزه می‌شود. از طرفی محققان و پژوهشگران تأیید شده در این بانک اطلاعاتی نیز عضو ستاد توسعه وعلوم فناوری سلول‌های بنیادی می‌شوندو از اخبار ستاد با خبر خواهند بود. 


هدف اصلی از ایجاد این بانک اطلاعاتی، جذب محققان جوان و نسل آینده محققان و پژوهشگران فعال کشوردر حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی عنوان شده است. 


همچنین با توجه به این‌که درگذشته طرح‌های ارسالی به ستاد توسعه و علوم فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی به‌صورت حضوری یا ایمیلی دریافت می‌شده است، این ستاد تصمیم گرفته تا با راه‌اندازی سیستم آنلاین، این طرح‌ها را به‌صورت اینترنتی ثبت و در سایت ستادثبت و بررسی کند.


با راه‌اندازی این سیستم آنلاین، ثبت و بررسی طرح های پژوهشی و فناوری ارسالی به ستاد توسعه و علوم فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی منظم‌تر و سریع‌تر انجام می شود .