مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری» را فرصت مناسبی برای کلیه فعالان حوزه فناوری و نوآوری برای تبادل تجارب با کشورهای خارجی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری پرویز کرمی؛ مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، درباره «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (INOTEX2015)» (چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته) توضیح داد: این رویداد توسط پارک فناوری پردیس معاونت علمی با رویکرد بسترسازی، برای تعریف همکاری‌های فناورانه بین‌المللی، همچنین در جهت استفاده از توانمندی‌های کشورهای مختلف دنیا (انتقال فناوری‌های به روز دنیا) برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در «دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری» که به همت معاونت علمی و فناوری و از 19 الی 22 خردادماه 94، در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، بیش از 150 شرکت توانمند از کشورهای ایران، روسیه، هند، انگلستان، آلمان، فرانسه، رومانی، یونان، کره جنوبی، چین، آذربایجان، قزاقستان، پاکستان و لبنان شرکت می‌کنند.

کرمی حوزه‌های مختلف فناوری مطرح‌شده در این نمایشگاه را ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکترونیک و میکروالکترونیک، تجهیزات پزشکی، هوافضا، نانو، فناوری زیستی، مواد جدید و فناوری‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، با رویکرد توسعه همکاری‌های بین‌المللی بخش‌های علمی و فناوری عنوان کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی با اشاره به نشستی بین‌المللی که با موضوع «شبکه‌سازی نوآوری» در حاشیه نمایشگاه برنامه‌ریزی‌شده است، توضیح داد: اساتید، صاحب‌نظران داخلی و خارجی (از کشورهای اتریش، فرانسه و کره جنوبی) در طی دو روز و در شش پنل تخصصی، موضوعات مرتبط با این نمایشگاه را به بحث و تبادل‌نظر خواهند گذاشت.