محققان دانشگاه کلمبیا با بررسی تاریخ تولد و سوابق پزشکی بیماران آمریکایی دریافتند، افرادی که در ماه مه متولد شده‌اند، از سلامت بیشتری نسبت به متولدین ماه اکتبر برخوردارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، یافته‌های این دانشمندان به تائید 39 پژوهش پیشین پرداخته و برخی بیماری‌ها مانند اختلال کم‌توجهی- بیش‌فعالی (ADHD) و آسم را با ماههای تولد خاص مرتبط کردند.

آن‌ها همچنین 19 ارتباط جدید از جمله 9 گونه بیماری قلبی مانند نرخ بالای فیبریلاسیون دهلیزی، نارسایی احتقانی قلب و اختلال دریچه میترال را برای متولدین ماه مارس شناسایی کردند.

محققان تاریخچه و سوابق بیش از 1.7 میلیون بیمار از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک را که در هزاره گذشته به دنیا آمده بودند، بررسی کردند. آن‌ها سپس با استفاده از یک الگوریتم محاسباتی جدید که برای این تحقیق طراحی شده بود، ارتباط بین ماه تولد بیماران و 1688 بیماری را مورد بررسی قرار دادند.

این محققان قصد دارند تحقیقات خود را از مرزهای نیویورک گسترش دهند تا بتوانند توضیحات بیشتری در مورد این آمار بدست بیاورند. آن‌ها بطور خاص قصد دارند از الگوریتم خود بر روی سوابق بیماران در بخشهای دیگر آمریکا استفاده کنند تا امکان تاثیرگذاری عوامل جغرافیایی و الگوهای فصلی را بر نتایج خود بسنجند.

در سال 2008 محققان مرکز تحقیقات آسم و بهداشت محیطی دانشگاه واندربیلت دریافته بودند که کودکان متولد فصل پائیز تا 30 درصد بیشتر در خطر ابتلا به آسم قرار دارند. یک بررسی دیگر در سال 2012 نیز نشان داد که کودکان متولد ماههای پایانی سال ممکن است در معرض خطر بالاتر ابتلا به اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی قرار داشته باشند.

این یافته‌ها در مجله American Medical Informatics Association منتشر شده است.