نقطه تمایز «جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» ، تبدیل علم به ثروت از طریق تجاری‌سازی فناوری‌های مربوط به موضوع آب، خاک و محیط زیست است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر محمدحسن مداح عارفی، مدیر اجرایی «جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» به مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: موضوع تبدیل علم به ثروت از طریق تجاری‌سازی فناوری‌ها و دستاوردهای علمی مربوط به آب، خاک و محیط زیست در اصل نقطه تمایز این جشنواره است.
وی در ادامه گفت: حضور فناوران حقیقی و حقوقی در کنار صاحبان صنایع و سرمایه موجب ایجاد ارتباط بین تولید کننده محصول و خریدار آن می‌شود.
عارفی خاطرنشان کرد: در این جشنواره و نمایشگاه، مستنداتی به‌صورت تحلیل روش‌های بهینه تجاری‌سازی و تولید ثروت در دست تهیه و تولید است که در کمیته علمی و ستاد توسعه فناوری‌های آب ، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست موردبررسی قرار می‌گیرد و نتایج آن برای بهره‌برداری مستند می‌شود.
مدیر اجرایی «جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» همچنین افزود: مستند ویژه مصاحبه با صاحب‌نظران و کارشناسان در حوزه آب، خاک و محیط زیست و مستند ویژه کارگاه‌های آموزشی علمی و نشست‌های علمی هم‌اندیشی بعد از جشنواره تدوین می‌شود.
وی درباره مستند ویژه تجاری‌سازی فناوری‌ها نیز اظهار کرد: این مستند و مستند ویژه پایان‌نامه‌های دانشجویی و بانک ایده نیز منتشر خواهد شد.
«جشنواره و نمایشگاه ملی فناوری‌های آب، خاک و محیط زیست» از 23 تا 26 خردادماه جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست این معاونت، در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت معاونت علمی به آدرس isti.ir یا وب‌سایت جشنواره به آدرس http://exhibi1.ab.isti.ir مراجعه کنند.