پکیج سیار آب سالم، مناسب برای شرایط بحرانی مانند جنگ‌ها و مانورهای نظامی، توسط متخصصان داخلی ساخته و در جشنواره و نمایشگاه ملی آب، خاک و محیط زیست برای نخستین بار ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، پکیج آب سیار که با هدف آب‌رسانی به مردم در شرایط بحرانی مانند جنگ‌ها، حوادث و سوانح طبیعی و مانورهای نظامی طراحی شده است، در نمایشگاه و جشنواره ملی «آب، خاک و محیط زیست» برای نخستین بار ارائه شد.


این پکیج با قابلیت نصب در پشت کانتینر یا جرثقیل برای شرایط بحرانی طراحی‌شده است و آبی که در اختیار مردم قرار می‌دهد، آبی سالم و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. همچنین می‌تواند به روستاهایی که آب آشامیدنی خود را با هزینه‌های بالایی خریداری می‌کنند هم کمک کند.


مهم‌ترین مزیت این دستگاه که توسط شرکت فناور پالا گستر صنعت آب تولید شده است، حذف گل‌ولای موجود در آب، با استفاده از فنرها و فیلترهای خاص است که این کار باعث می‌شود آب آماده ورود به مرحله پیش‌تصفیه و درنهایت گندزدایی شود.


با توجه به شرایط استراتژیک کشور و قرار گرفتن در معرض انواع بحران‌ها و سوانح طبیعی، ضرورت ایجاد آمادگی پیش از بحران و مدیریت در زمان وقوع بحران بسیار مهم است که یکی از این آمادگی‌ها تأمین آب شرب مناطق بحران زده شناخته می‌شود.


حذف گل‌ولای با هر مقدار کدورت، در مدت‌زمان کمتر از 30 دقیقه، قابلیت تعمیر آب شرب از هر نوع آب آلوده با هر نوع آلودگی میکروبی، شوری و غیره، راه‌اندازی کمتر از یک ساعت پکیج، قابلیت راه‌اندازی توسط ژنراتور برق در صورت عدم دسترسی به شبکه توزیع برق و امکان جابه‌جایی در کلیه شرایط جاده ای، از مهم‌ترین مزایای پکیج بحران به‌شمار می‌آید.


جشنواره و نمایشگاه ملی «آب، خاک و محیط زیست»، از 23 لغایت 26 خردادماه سال جاری، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) میزبان عموم علاقه‌مندان خواهد بود.