یوسفی‌فر با بیان اینکه استاد آئینه‌وند از نظر اجماع فارغ‌التحصیلان تاریخ سرآمد عصر خود بود، گفت: با تجلیل از مقام شامخ نخبگان و سرآمدان علمی و بزرگداشت آنان و همچنین بیان سیره عملی و فکری این بزرگان می‌توان در راستای الگوسازی از این افراد گام‌های موثری برداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ دکتر یوسفی‌فر؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران در مراسم بزرگداشت استاد آئینه‌وند که دوشنبه 25 خردادماه در محل بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌های فرد نخبه، مرحوم آئینه‌وند را مصداق بارز نخبه دانست و گفت: وی از نظر اجماع فار‌غ‌التحصیلان تاریخ سرآمد عصر خود بود.

وی با بیان اینکه مرحوم آئینه‌وند در تاسیس نهادهای علمی بعد از انقلاب گام‌های بلندی برداشت، افزود: او افزون بر تألیف و نگارش چندین کتاب و مقاله در حوزه‌های تخصصی نقش مهمی در تربیت اساتید دانشگاهی ایفا کرد بطوریکه اغلب اساتید یا مستقیم و یا غیرمستقیم از محضر او بهره‌مند شده‌اند. از طرفی وی همواره شاگردان خود را در مقاطع مختلف مورد حمایت و هدایت قرار می‌داد و این موجب شده بود آنان از مسیر درست منحرف نشوند.

یوسفی‌فر مرحوم آئینه‌وند را مصداق جهاد علمی دانست و یادآور شد: با تجلیل از مقام شامخ نخبگان و سرآمدان علمی و بزرگداشت آنان و همچنین بیان سیره عملی و فکری این بزرگان می‌توان در راستای الگوسازی از این افراد گام‌های موثری برداشت چراکه نخبگان و سرآمدان با ارزشترین سرمایه‌ها و ذخایر کشور هستند.

براساس این گزارش، در این نشست دکتر الستی؛ معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان، دکتر اردوخانی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان، جمعی از برگزیدگان جایزه علامه طباطبایی و شهید آوینی، تعدادی از رؤسای بنیادهای نخبگان استانی و برخی از اعضای خانواده مرحوم آئینه‌وند نیز حضور داشتند.