دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه چشم انداز بسیار روشنی برای ایران با توجه به جوان و دانشگرا بودن ایرانیان و نیز سرمایه علمی خارج از کشور وجود دارد، گفت:ترکیب این مولفه ها با یک مدیریت کارآمد می تواند تحولات جهشی درکشور ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر علی شمخانی؛ دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشستی مشترک با دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با محوریت پیشبرد اقتصاد مقاومتی و به‌مثابه آن اقتصاد دانش‌بنیان که امروز در پارک پردیس معاونت علمی برگزار شد، با اشاره به توان نرم در کشورمان اظهار کرد: یکی از مولفه های شکل دهنده جمهوری اسلامی ایران، توان دانشی است که از توان نرم شکل گرفته است.

وی در ادامه به احادیثی که در مورد علاقه مندی ایرانیان به کسب دانش در طول تاریخ وجود داشته است، اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی براساس آموزه های دینی، به طلب دانش همواره اشتغال داشته است و در شرایط حاضر نیز به اذعان دشمنان نیز دانش دوستی ما ثابت شده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین به نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شکل گیری شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: در این راستا به تقویت این معاونت برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فرهنگ سازی عمومی و ایجاد باور عمومی به نقش مهم شرکت ها و اقتصاد دانش بنیان در کشور، مورد توجه قرار گرفته است.

شمخانی بر موضوع تولید براساس نیاز تاکید و ابراز کرد: کشور ما از مرحله پژوهش برای پژوهش و تولید برای تولید عبور کرده است و اکنون به دنبال پژوهش برای رفع نیازهای کشور با صرف کمترین امکانات است.

وی با بیان اینکه توسعه کشور در چارچوب اقتصاد دانش بنیان، یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، ادامه داد: از این رو، شورای عالی امنیت ملی ازکارهای دانشی زیرساختی در پارک های علم و فناوری سراسر کشور به ویژه در حوزه فرهنگ سازی حمایت می کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی، به جوان و دانش گرا بودن جمعیت ایران و وجود سرمایه علمی کشور در خارج از مرزها اشاره کرد و گفت: ترکیب این مولفه ها با یک مدیریت کارآمد تحولات جهشی را در کشور ایجاد خواهد کرد تا بتوانیم دشمن را در اقتصاد دانش بنیان نیز همچون موارد دیگر، به ناکامی بکشانیم.

براساس این گزارش، در پایان این نشست، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه دکتر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس معاونت علمی بازدید کردند.