محققان و فناوران در عرصه پزشکی این بار موفق به تولید داروهای گیاهی با استفاده از بیوتکنولوژی و نانو زیست فناوری شدند، که برای توسعه تکنولوژی و تولید داروهای بیماریهای صعب العلاج از آن استفاده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی فناوری و نوآوری، اهمیت طب سنتی و در کل گیاهان دارویی در کشور پیشینه ای بس طولانی دارد که به طور حتم درمان از طریق آن کارآمدتر و با عوارض کم تر خواهد بود، از این رو در راستای توسعه تکنولوژی و تولید داروهای بیماریهای صعب العلاج ، دانشمندان، پژوهشگران و مراکز علمی- تحقیقاتی داخلی و خارجی اقدام به تولید داروهایی در این حوزه کرده اند.
هدف این محققان پیدا کردن راهحل هایی برای درمان بیماریهای خاص و صعب العلاج بوده ، که در این زمینه با توجه به پیشینه طولانی مدت طب سنتی در کشور توانسته ایم به موفقیتهای پرشماری دست یابیم. محققان این بار در پی ایجاد بزرگترین و موفق ترین شرکت ایرانی با توان نوآوری در تولید داروهای جدید گیاهی با قابلیتهای رقابتی در کلاس جهانی هستند.
دکتر سید حسام الدین مدنی فعال حوزه دانش بنیان در بخش دارو، با اشاره به اهمیت گیاهان دارویی در کشور گفت: با تولید دو داروی برگزیده (ANGIPARS)، IMOD) ) محققان به درمان بیماری از طریق تولید گیاهان دارویی پرداختند.

کسب موفقیت در زمینه تحقیق و توسعه و مطالعات بالینی
مدنی با اشاره به عمده فعالیتهای انجام شده در حوزه پزشکی گفت: این شرکت دانشبنیان علاوه بر تولید محصولات، در حوزه‌ی تحقیق و توسعه و مطالعات بالینی نیز توانمندی‌های منحصر به فردی را دارا است و در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجاریسازی آن، موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌است.
این فعال حوزه فناور در ادامه برخی از فعالیتهای انجام شده در حوزه پزشکی را برشمرد و افزود: از جمله کارهای تحقیقاتی و توسعه انجام شده میتوان به داروهای آیمود، آنژی‌پارس، سپتیمب، نوروتک، نانوبرن و سورهیل اشاره کرد. که دو داروی آیمود و آنژی‌پارس دارای ثبت پتنت بینالمللی هستند و در آستانه‌ی ورود به بازار جهانی قرار دارند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان "رز فارمد" در ادامه گفت: آنژی پارس داروی برگزیده با فناوری نوین درمان قطعی زخم دیابت است، که در بیش از 70 درصد مصرف کنندگان با ایجاد رضایتمندی، بدون بروز عارضه جانبی و سازگاز با فیزیولوژی بدن به پروسه درمان میپردازد. این دارو منشاء کاملا گیاهی دارد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان IMOD را از دیگر داروهای تولیدی در عرصه پزشکی خواند و ادامه داد:‌ این دارو با قابلیت تنظیم کنندگی در سیستم بدن به خصوص در بیماران مبتلا به HIV به گونه ایی عمل میکند که بیماران بدون نیاز به بستری شدن به زندگی عادی خود بپردازند.

ورود به بازار دارویی با تولید محصولات جدید
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی تولید محصولات جدید را در دستور کار این شرکت دانشبنیان خواند و افزود: در نظر داریم در آینده نزدیک با تولید محصولات جدید وارد بازار دارویی شویم، و در این زمینه در حوزه صادرات نیز فعالیتهایی را به انجام برسانیم.
مدنی با اشاره به وضعیت فعلی این شرکت در سطح بین المللی گفت: در حال حاضر شرکت در حال فعالیت و ثبت داروها در کشورهای مختلف است و روند ثبت فرآورده‌های دارویی این شرکت در اتحادیه اروپا، روسیه، چین و چندین کشور دیگر در حال انجام است.