آکادمی چشم پزشکی امریکا (AAO) جایزه «دستاوردها» سال ۲۰۱۵ خود را به سه محقق ایرانی اعطا کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،‌ دکتر علیرضا لاشیئی عضو هیات علمی گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و معاون پژوهشی بیمارستان فارابی در مورد این جایزه و نحوه انتخاب خود گفت: آکادمی چشم پزشکی امریکا، هرساله عده ای از  چشم پزشکان را در امریکا و سایر کشورهای جهان کاندیدا و بر اساس معیارهای تعیین شده ارزیابی می کند و بر اساس امتیازهای کسب شده، جایزه دستاوردها یا Achievement Award را به آنان اعطا می کند.

وی در مورد معیارهای مد نظر داوران گفت: برخی از این معیارها شامل سوابق علمی و پژوهشی فرد، مقالاتی که به صورت مقاله یا پوستر برای آکادمی ارسال شده است و سابقه همکاری با AAO می شود.

لاشیئی با اشاره به این که اعطای جایزه از طریق ایمیل به اطلاع وی رسیده است، افزود: برخی از امتیازاتی که موجب انتخاب بنده شده مواردی همچون بیش از پنج سال همکاری با AAO  به عنوان advisory panel  منطقه مدیترانه شرقی، پوستری که با همکاری دکتر فقیهی تهیه شد و سه سال پیش رتبه اول را کسب کرد و سوابق پژوهشی دیگر بوده است.

عضو هیات علمی بیمارستان فارابی در مورد سابقه اعطای این جایزه به چشم پزشکان ایرانی گفت: این جایزه امسال غیر از بنده، به دو همکار دیگر ، دکتر علیرضا برادران رفیعی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دکتر محمد مهدی پرورش نیز اعطا شده است. سال های قبل نیز به دکتر مسعود سهیلیان تعلق گرفته است.

وی  با تاکید بر این نکته که این گونه جوایز به فرد داده نمی شود بلکه به همکاران و مجموعه ای که فرد در آن کار می کند تعلق دارد، گفت: این جایزه هم در واقع افتخاری است که بیمارستان فارابی و همکاران ما دراین مجموعه به ویژه همکاران معاونت پژوهشی بیمارستان و پژوهشکده علوم بینائی کسب کرده اند و در واقع حاصل کار تیمی است.

وی ابراز امیدواری کرد، این تلاش و همکاری تداوم یافته وانشاءالله بخش پژوهش در بیمارستان فارابی، قطب علمی چشم پزشکی کشور، نتایج و ثمراتی بیش از این داشته باشد.