ماراتن المپیادهای علمی سال ۲۰۱۵ با المپیاد جهانی فیزیک آغاز شده است و در ادامه دانش پژوهان برتر جهان در رشته های ریاضی، شیمی، زیست شناسی، کامپیوتر، نجوم و اخترفیزیک با هم به رقابت می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، چهل و ششمین دوره المپیاد جهانی فیزیک در روزهای ۵ تا ۱۲ جولای مطابق با ۱۴ تا ۲۱ تیرماه در مومبای هند برگزار می شود.

تیم دانش آموزی المپیاد علمی فیزیک جمهوری اسلامی ایران شامل محمدعلی خادم سهی (اصفهان)، محمدحسین دارستانی فراهانی (تهران)، علی شیرالی (اصفهان)، سیدمحمدجواد طباطبایی یزدی (قم)، علی فتحی (تهران) به سرپرستی احمد شیرزاد و ایوب اسماعیل پور به این المپیاد رفته است.

پنجاه و ششمین دوره المپیاد جهانی ریاضی در روزهای ۴ تا ۱۶ جولای مطابق با ۱۳ تا ۲۵ تیرماه در جیانگ مای تایلند برگزار می شود.

المپیاد ریاضی

تیم دانش آموزی المپیاد علمی ریاضی جمهوری اسلامی ایران شامل فرید اکباتانی (تهران)، امین بهجتی (تهران)، علی دائی نبی (تهران)، آریا حلاوتی (کرمان)، علی صیادی (تهران)، مجتبی زارع بیدکی (تهران) دوشنبه ۱۵ تیرماه تهران را ترک می کند.

بیست و ششمین دوره المپیاد جهانی زیست شناسی در روزهای ۱۲ تا ۱۹ جولای مطابق با ۲۱ تا ۲۸ تیرماه در آرهاوس دانمارک برگزار می شود.

المپیاد زیست شناسی