رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از برگزاری دومین فن بازار تخصصی فناوری‌های نوین شهری که از ۱۲ تا ۱۴ مردادماه ، در محل نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، بابک نگاهداری در نشست خبری مرکز مطالعات و برنامه شهر تهران، به جزئیات  دومین فن بازار تخصصی فناوری‌های نوین شهری اشاره کرد و گفت: از ویژگی‌های این فن بازار حضور غرفه کارفرمایی شهرداری‌های کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ در این نمایشگاه است تا نیازهای تکنولوژیک خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان اعلام نمایند.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: علاوه بر دعوت و پیگیری حضور پیمانکاران عمده طرف قرارداد با شهرداری‌ها فهرست محصولات مورد نیاز آنها از شرکت های دانش بنیان داخلی جهت خرید نیز احصا شده است.

نگاهداری تأکید کرد: با همکاری و هماهنگی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات قابل‌توجهی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و پیمانکاران در این نمایشگاه ارائه خواهیم داد.

وی در ادامه افزود: علاوه بر حضور صندوق نوآوری و شکوفایی و ارائه وام‌های کم‌بهره به پیمانکاران، با حضور بانک‌های صادرات، تجارت، ملی، اقتصاد نوین و شهر در محل فن بازار علم و فناوری های نوین، به شرکت‌های دانش‌بنیانی که نیازمند حمایت برای گسترش کار خود و پشتیبانی خط تولید باشند، تسهیلات ویژه ارائه خواهد شد.

وی همچنین از بازگشایی خط لیزینگ در دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری خیر داد.

نگاهداری با اشاره به حضور فن بازار ملی ایران در این نمایشگاه گفت: این نهاد در دومین فن بازار تخصصی فناوری‌های نوین شهری مستقر است و درباره تسهیلات و قوانینی که در شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد مشاوره  تخصصی و رایگان ارائه خواهد نمود.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: بازار دارایی‌های فکری ایران برای ثبت و فروش ایده در بورس ایده کشور در این نمایشگاه حضور دارد.

وی تأکید کرد: در کنار این نمایشگاه نشست‌های تخصصی را با حضور کارفرمایان و نماینده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان جهت استفاده بیشتر از توانمندی‌های شرکت‌های داخلی و شناسایی نقاط ضعف و قوت آنان در دومین فن بازار تخصصی فناوری‌های نوین شهری در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در هر دو دوره فن بازار فناوری های نوین شهری نیز شرکت‌های خارجی زیادی خواستار حضور در آن بوده‌اند ولی هدف اصلی از برگزاری چنین نمایشگاهی استفاده از توان داخلی است.

نگاهداری افزود: مهلت ثبت نام و درخواست شرکت ها برای حضور در نمایشگاه تا ۲۰ تیرماه تمدید شد.

وی  با تأکید بر لزوم رعایت اقتصاد مقاومتی در شهر تهران گفت: شهرداری قصد دارد به سازمانی پیشرو درزمینه عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان تبدیل شود و اعتقادداریم برای محقق شدن شعار اقتصاد مقاومتی عقد قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان یک راهبرد ضروری است.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در ادامه به افتتاح پارک فناوری شهر در مردادماه اشاره کرد و گفت: محل پارک فناوری در موقعیتی مناسب از نظر دسترسی بزرگراهی جانمایی شده و با پیش بینی های صورت گرفته، قطعاً ارتباط تنگاتنگی میان پارک فناوری و فن بازار وجود خواهد داشت به‌طوری‌که شرکت‌های نمونه در فن بازار در پارک فناوری به‌صورت دائمی مستقر خواهند شد.

نگاهداری در بخش دیگری از صحبت های خود افزود:  تعامل این مرکز با شورای شهر در جهت پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کمسیون ها و اعضای شورا و همچنین اظهار نظری و کارشناسی درباره طرح ها و لوایح به نحو مطلوبی شکل گرفته و در حال اجراست.

وی همچنین با اشاره به سامانه پژوهش‌یار شهرداری تهران تصریح کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمامی پژوهش‌ها ساماندهی شده و از موازی کاری در ارائه پژوهش‌ها جلوگیری خواهد شد.