نتایج داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران با تولید سه هزار و 957 مدرک علمی در حوزه زیست فناوری موفق به کسب جایگاه 21 دنیا در سال 2014 میلادی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری،به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به اهمیت و رشد فزاینده زیست فناوری در چند سال اخیر، در ایران نیز فعالیت‌های توسعه زیست فناوری با شتاب بیشتری پیگیری می‌شود.

یکی از شاخص‌های مهم کشور در حوزه زیست فناوری، میزان تولیدات علمی کشور در این حوزه است. در این گزارش وضعیت تولیدات علمی کشور در فناوری زیستی با موضوع (Biochemistry, Genetics and Molecular (Biology مورد بررسی قرار گرفته است.

روند تولیدات علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه زیست فناوری بر اساس داده‌های منتشر شده در پایگاه‌های استنادی بین‌المللی نشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران روند بسیار مناسبی را در تولیدات علمی در حوزه زیست فناوری داشته است.

بر اساس رتبه‌بندی پایگاه استنادی سایمگو، ایران در حوزه زیست فناوری منطقه حائز رتبه اول سال 2013 میلادی را داشته است.

داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس که توسط معاونت پایش، نظارت و ارزیابی علم و فناوری ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور انجام شده است نیز نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران موفق به تولید چهار هزار و 424 مدرک علمی در حوزه زیست فناوری با موضوعات Biochemistry, Genetics and Molecular در سال 2013 میلادی شده است.