وزیر علوم در بخشنامه‌ای خطاب به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در خصوص اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی بعنوان یکی از منابع درآمد و بخشی از بودجه سالیانه صندوق رفاه دانشجویان، دستوراتی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، وزیر علوم در این بخشنامه آورده است: بر اساس ماده (3) قانون صندوق رفاه دانشجویان مصوب مجلس شورای اسلامی (مورخ 71.12.9)، اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی بعنوان یکی از منابع درآمد و بخشی از بودجه سالیانه صندوق محسوب شده و وفق قوانین و مقررات می باید به صورت نقدی و مستقیما به حساب صندوق رفاه دانشجویان واریز گردد، از این رو ایجاد هر گونه حساب واسط جهت نگهداری وجوه اجاره بهاء خوابگاههای دانشجویی با مقررات منافات دارد.

دکتر فرهادی درادامه اشاره نموده است: تعلل و یا عدم واریز به موقع اجاره بهای خوابگاهها به حساب صندوق رفاه دانشجویان به مثابه عدم تحقق درآمدهای صندوق محسوب می شود و آثار و تبعات ناشی از این امر، سبب اختلال در پرداخت تسهیلات به دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان،وزیر علوم در این بخشنامه عنوان کرده است: بر اساس گزارش صندوق رفاه دانشجویان، علیرغم تعامل مثبت این صندوق و پرداخت 30 درصد از محل بازپرداخت اجاره بهای خوابگاهها در مرداد ماه سال 93 به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به منظور کمک به تعمیر و تجهیز خوابگاههای دانشجویی، متاسفانه روند همکاری اغلب مراکز دانشگاهی در زمینه واریز به موقع اجاره بهاء خوابگاهها مطلوب ارزیابی نشده است.

دکتر فرهادی رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را ملزم کرده است ضمن بررسی ویژه موضوع و تعیین قطعی وضعیت باقیمانده بدهی اجاره بهاء در سال تحصیلی 94-93، در اسرع وقت نسبت به واریز مبالغ دریافتی به حساب درآمد اختصاصی صندوق رفاه دانشجویان به شماره 40073507 نزد بانک تجارت شعبه نوآوران کد 400 اقدام نمایند.

وزیر علوم در این بخشنامه تاکید کرده است: صندوق رفاه دانشجویان موظف است نحوه عملکرد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را در این زمینه ظرف مدت دو هفته به ایشان اعلام نماید.