معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر به اتریش، با رییس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امروز (جمعه) در دومین روز حضور خود در وین؛ پایتخت اتریش، با آقای هاینس فیشر رییس جمهوری اتریش دیدار کرد و با وی درباره همکاری های علم و فناوری به گفت وگو پرداخت.

سخنرانی در اختتامیه کنفرانس ایران و اروپا

پیش از این دیدار، ستاری در مراسم اختتامیه کنفرانس دوروزه «ایران و اروپا» سخنرانی کرد.

براساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سخنرانی خود به سرمایه گذاری مستقیم خارجی مرتبط با فناوری و تحقیق و توسعه r&dfdi اشاره کرد و در ادامه درباره فرصت ها و ظرفیت های ایران در حوزه فناوری های پیشرفته و شرکت های دانش بنیان هایتک ایران سخن گفت.

ستاری همچنین بر معرفی دستاوردهای علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران به شرکت ها و سرمایه گذاران اروپایی تاکید کرد و معرفی استعدادها و بازار رو به رشد فناوری های پیشرفته کشورمان برای جذب سرمایه گذاری اروپایی را مدنظر قرار داد.

وی همچنین پارک فناوری پردیس معاونت علمی را به عنوان ظرفیت و پایه پذیرش شرکت های فناور هایتک و نیز انتقال تکنولوژی های پیشرفته و سرمایه گذاری های مشترک معرفی کرد.

بازدید از کارخانه avl

ستاری بعد از ظهر امروز (جمعه) در شهر گراتس در ایالت اشتایرمارک اتریش میهمان ضیافت ناهار وزیر علوم و تحقیقات این استان است و در ادامه از کارخانه شرکت avl بازدید خواهد کرد.

براساس این گزارش، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیئتی عالی رتبه بامداد روز گذشته (پنجشنبه) برای شرکت در «کنفرانس ایران و اروپا» به شهر وین پایتخت اتریش سفر کرده است. کنفرانس ایران و اروپا به مدت دو روز در زمینه سرمایه گذاری و تجارت برگزار می شود.

در این سفر پیرو فعالیت های یکساله معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری در زمینه همکاری مشترک با شرکت های اروپایی درخصوص انتقال فناوری های پیشرفته و به روز دنیا به ایران، دو قرارداد تجاری «تولید موتور نسل جدید» و قرارداد «انتقال تکنولوژی و طراحی یک مرکز پیشرفته تست آلاینده ها در سطح ملی» با حضور ستاری امضا شد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان روز گذشته با آقای رینولد میترله لر معاون صدراعظم اتریش و وزیر علوم تحقیقات و اقتصاد اتریش دیدار کرد.

همچنین بازدید از موسسه بین المللی تحلیل سیستم های کاربردی llasa و ملاقات با رییس موسسه و حضور در ضیافت شام سباستین کورز وزیر امور خارجه اتریش، از دیگر برنامه های روز نخست ستاری در سفر به اتریش بود.
بر همین اساس، ستاری به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و دکتر حسن تاجیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، شب گذشته با وزیر حمل و نقل و فناوری و نوآوری اتریش و همچنین رییس اتاق بازرگانی اتریش نیز دیدار داشت.

دکتر محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و جمعی از فعالان و مدیران اقتصادی و تجاری کشورمان نیز به همراه مسوولان، صنعتگران و فعالان تجاری اروپایی در کنفرانس دوروزه «ایران و اروپا» حضور داشتند و در آن به سخنرانی پرداختند.