شرایط سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ اقتصادی برای سرمایه‌گذارای در حوزه دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی در باره فراهم شدن این شرایط و بستر آن اظهار کرد: با توجه به اهمیت سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان در فضای کنونی جامعه، معاونت علمی تصمیم گرفت تا برای فراهم کردن بستر و شرایط سرمایه گذاری سرمایه گذاران و هلدینگ های بزرگ در حوزه دانش بنیان اقداماتی انجام دهد.

وی به دلایل اهمیت این موضوع اشاره کرد و گفت: چند دلیل اساسی برای فراهم شدن این شرایط وجود دارد که از جمله آن می توان به وجود فضای حاکم بر جامعه که موجب شده تا هلدینگ های بزرگ و سرمایه گذار به سمت سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان حرکت کنند اشاره کرد.

دلیری در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع توانمندی بالای فعالان بخش خصوصی به عنوان سرمایه گذار شاخص در کشور که به سمت فعالیت در حوزه دانش بنیان حرکت می کنند نیز از دیگر دلایل اهمیت موضوع فراهم شدن بستر و شرایط سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان است.

معاون توسعه مدیریت ومنابع معاونت علمی بیان کرد: در راستای فراهم شدن این شرایط، معاونت علمی مذاکراتی را با برخی از هلدینگ ها و شرکت های بزرگ اقتصادی از جمله ستاد فرمان حضرت امام، سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا، مجموعه موسسه مولی الموحدین و مجموعه های بزرگ اقتصادی دیگر انجام داده و همه این شرکت ها و هلدینگ ها برای این منظور آمادگی اعلام آمادگی کرده اند.

وی درادامه به موضوع ایجاد بانک اطلاعات از اطلاعات شرکت های دانش بنیان و فناور که قابلیت خوب سرمایه گذاری را دارند اشاره کرد و گفت: در بررسی های اولیه نیاز ایجاد بانک اطلاعاتی این شرکت ها احساس شد به همین دلیل پس از جمع بندی های اولیه مقرر شد تا ما یک بانک اطلاعاتی از محل خروجی فن بازار، فرابورس و بانک اطلاعاتی امور شرکت های دانش بنیان ایجاد کنیم و پس از پردازش براساس حوزه های فعالیتی دسته بندی می شوند.

معاون توسعه مدیریت ومنابع معاونت علمی خاطر نشان کرد: همزمان با تکمیل و جمع بندی اطلاعات شرکت ها و سرمایه گذاران بزرگ اقتصادی ما با برخی از مجموعه های بزرگ خصوصی نیز قراردادها و تفاهم نامه هایی امضاء کرده ایم تا نیازهای سرمایه گذاری آن ها را به سمت شرکت های دانش بنیان سوق دهیم.

وی تصریح کرد: کانون توسعه نوآوران، شرکت هواپیمایی ماهان، مجموعه موسسه مولی الموحدین، صندوق ذخیره فرهنگیان و مواردی ازاین قبیل جزو شرکت ها و سرمایه گذارانی بودند که قابلیت سرمایه گذاری در حوزه شرکت های دانش بنیان را دارند.