داوری طرح‌های فناوری و پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی معاونت علمی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیش از 50 نخبه و محقق فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، دکتر سورنا ستاری از مراسم برگزاری پنجمین فراخوان بررسی طرح های فناوری و پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و مرحله اول داوری این طرح ها که با حضور بیش از 50 نخبه، محقق و کارشناس این حوزه برگزار شده بود بازدید کرد.

دکتر امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی درحاشیه برگزاری این مراسم درباره هدف برگزاری این فراخوان داوری اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح امکان رقابت میان محققان و نخبگان این حوزه بیشتر مهیا می شود و آنها می توانند بهترین کارهای خود را ارایه کنند و با عرضه بیشتر این طرح های فناورانه و پژوهشی دست ستاد و داوران برای تشخیص و تفکیک طرح ها بازتر می شود و از بین آنها طرح¬های بهتری انتخاب خواهد شد.

وی به برگزاری پنجمین دوره این داوری ها به عنوان آخرین دوره اشاره کرد و گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی در نظر دارد تا به صورت کاملا فعال، از این پس در 365 روز سال پذیرای طرح های فناورانه و پژوهشی محققان باشد و آنها بتوانند با مراجعه به سایت این ستاد امکان ارایه طرح خود را داشته باشند و این طرح ها از این پس به صورت پیشرفته و مدرن تری بررسی خواهند شد.

دبیرستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی خاطر نشان کرد: برگزاری این دوره ازفراخوان داوری طرح های فناورانه و پژوهشی نسبت به دوره های قبلی متفاوت تر برگزار شد زیرا تعداد طرح های ارسالی در این دوره حدود 400 طرح بوده که رشد بسیار چشمگیری داشته است.

وی بیان کرد: در دوره های قبلی تعداد طرح های فناورانه بسیار کم بوده است ولی امسال تعداد این طرح ها به 40 طرح رسیده است.
حمیدیه همچنین خاطر نشان کرد: برای نخستین بار، در پنجمین دوره برگزاری فراخوان داوری طرح های فناوری و پژوهشی در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی خانواده سلول های بنیادی دورهم گرد آمدند و بیش از 50 نفز نخبگان، محققان و کارشناسان فعال در این حوزه از دانشگاه های مختلف چه در حوزه وزارت بهداشت و چه در حوزه وزارت علوم در این مراسم حضور دارند.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی یادآور شد: در این دوره از برگزاری فراخوان که طرح های فناوری برای نخستین بار داوری می شدند، از اکثر نقاط کشور طرح دریافتی داشتیم. لازم به ذکر است که نتیجه این دور از داوری تا یک ماه آینده به اطلاع مجریان خواهد رسید و طرح های برگزیده وارد مرحله دوم داوری جهت گزینش نهایی طرح ها خواهند داشت.