به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآورِی، این کشتی که تاکنون نمونه ای از آن ساخته نشده است، «کشتی خودکار تحقیقاتی Mayflower» نام دارد که به اختصار عنوان MARS برای آن برگزیده شده است.
جدای از هدایت خودکار این سیستم ناوبری دریایی، بهره گیری از نیروی محرکه خورشیدی و بادی از دیگر ویژگیهای مهم آن به شمار می آید.
طراحان در نظر دارند این کشتی را تا سال ۲۰۲۰ یعنی در چهارصدمین سالگرد سفر معروف «پلی موث» در انگلیس، بسازند.
این کشتی مجموعه ای از پروژه ها و آزمایشگاههای تحقیقاتی پیشرفته را در خود داشته و قادر است به هر نقطه ای در دورافتاده ترین آبهای جهان از جمله قطب جنوب و شمال نیز سفر کند.
طول این کشتی ۳۲.۵ متر و عرض آن نیز ۱۶.۸ متر است و بخشهای مختلف آن از ترکیب مواد کامپوزیتی متشکل از فوم، شیشه و چند ماده مهم دیگر، ساخته می شود تا در عین حال که استحکام خیره کننده ای دارد، وزن بسیار کمی نیز داشته باشد.
درصورتیکه هر دو سیستم بادی و خورشیدی کشتی به کار گرفته شود، سرعت آن به ۳۷ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید. این درحالی است که در وضعیت استفاده از موتورهای برقی، سرعت کشتی به ۲۳ کیلومتر بر ساعت و در حالتی که سلولهای خورشیدی تأمین کننده نیروی حرکتی آن باشد تا ۹ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت خواهد داشت.