نخستین بیلبورد تبلیغاتی فضایی جهان سال آینده راهی ماه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، در این مأموریت که برای نخستین بار در تاریخ اکتشافات فضایی جهان صورت می گیرد، یک شرکت تولید کننده آب معدنی و نوشیدنی های ورزشی در ژاپن موسوم به Otsuka Pharmaceutical Co سازه بزرگی موسوم به «کپسول زمان» را به ماه ارسال می کند که در واقع یک قوطی بزرگ نوشیدنی ورزشی این شرکت است.

بر اساس برنامه ریزیهای از پیش صورت گرفته، این کپسول تبلیغاتی توسط ماه نشین Astrobotic Technology راهی قمر طبیعی زمین می شود. قرار است یک فروند راکت فالکون ۹ شرکت فضایی اسپیس ایکس این مأموریت را در اواخر سال ۲۰۱۶ انجام دهد.

چشم اندازی که در این پروژه تبلیغاتی - فضایی ترسیم شده این است که کاشفان آتی ماه با باز کردن این قوطی ها (که حاوی پودر مخصوصی هستند) و ترکیب آن با آب کشف شده در ماه، نوشیدنی ورزشی دلچسبی بنوشند.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این مأموریت و هزینه های آن منتشر نشده اما گفته می شود هزینه ارسال این محموله به ازای هر یک کیلوگرم آن بالغ بر ۱.۲ میلیون دلار است.

در حال حاضر شرکت ژاپنی تولید کننده نوشیدنی های ورزشی با همکاری شرکت Astroscale که در سنگاپور واقع است کپسول زمان مورد نظر را طراحی می کنند. این کپسول باید مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت محیطی ماه داشته باشد.