چهارمین همایش مـلی دانشجویان و دانش‌آموختگان فــــرش دستـباف ایــران، با حمایت ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف ایران پس از دو دهه دانشگاهی شدن رشته فرش به میزبانی دانشگاه بیرجند و با حمایت مادی و معنوی ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، مهرماه 1394 برگزار خواهد شد.

رشته فرش در مقاطع کاردانی، کارشناسی و اخیراً کارشناسی ارشد در این مدت دانشجو و دانش‌آموختگانی را تربیت کرده که لازم و ضروری است در قالب یک رویداد فرهنگی، هنری و علمی دستاوردهای آن‌ها نمایان شود تا ضمن معرفی بهترین‌ها در یک فضای رقابتی، دانشجویان، دانش‌آموختگان و مسئولین امر به بیان نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدیدهای پیش رو رشته فرش بپردازند؛ تا ضمن هم‌فکری راهکارهای مناسبی برای حل مشکلات اندیشیده شود.

از همین رو انجمن علمی فرش ایران به همراه سایر نهادهای حمایتی چهارمین همایش ملی دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش را با شرایط و اهداف زیر در تاریخ پانزدهم و شانزدهم مهرماه 1394 برگزار خواهد کرد.

شرکت در همایش برای همه دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش با هر گرایش و در هر مقطع و هر دانشگاه و موسسه آموزش عالی رسمی (دولتی وغیردولتی) آزاد است. همچنین سایر دانشجویانی که تنها یک مقطع تحصیلی آن‌ها - کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد- فرش بوده و سایر مقاطع غیر مرتبط باشد نیز مجاز به شرکت در همایش هستند.

دبیرخانه همایش مجاز است از آثار رسیده در همه بخش‌ها با ذکر نام صاحب اثر استفاده کند. پس از راه‌یابی اثر به همایش، امکان خارج کردن آن از برنامه همایش وجود ندارد . آثاری که فاقد مشخصات کامل پدیدآورنده و اثر باشند، در داوری پذیرفته نخواهند شد (درج مشخصات پدید آورنده و اثر باید مطابق ضوابط دبیرخانه همایش باشند)

آثار دریافت شده پس از پایان همایش آماده بازگشت به صاحبان اثر می‌شود وعدم مراجعه جهت دریافت آثار ظرف مدت یک ماه، به منزله انصراف از دریافت اثر خواهد بود و دبیرخانه همایش نسبت به آن آثار مسئولیتی را نمی‌پذیرد.

دبیرخانه همایش ضمن اعتقاد به ارزش آثار و به کار بردن نهایت دقت و تلاش در حفظ و نگهداری آنها، هیچ‌گونه مسئولیتی در برابر آسیب‌دیدگی احتمالی و خسارت ناشی از ارسال نامطلوب، مشکلات پستی و حوادث غیرمترقبه ندارد.

ارسال اثر و شرکت در همایش به منزله قبول همه شرایط تعیین‌شده و نیز اعلام مالکیت معنوی اثر است.

هدف از برگزاری این همایش، ایجاد فضای مناسب برای دستاوردهای علمی و هنری دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش دستباف، معرفی جلوه‌های زیبای هنر فرش دستباف در قالب نمونه آثار هنری دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش کشور، ایجاد زمینه برای تبادل اطلاعات علمی و هنری و نیز انتقال ‌یافته‌های جدید به دانشجویان و دانش‌آموختگان و همچنین زمینه‌سازی برای بررسی و انتقال مسائل و مشکلات دانشجویان و دانش‌آموختگان فرش کشور به دستگاه‌های ذی‌ربط است.

«چهارمین همایش مـلی دانشجویان و دانش‌آموختگان فــــرش دستـباف ایــران» پانزدهم و شانزدهم مهرماه 1394 در خراسان جنوبی، بیرجند، دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار و اصل مقالات 7 شهریور 1394، اعلام نتایج داوری آثار و مقالات 31 شهریور 1394 و آخرین‌مهلت ثبت‌نام 2 مهـــــرماه 1394 خواهد بود.